Arheologija i paleontologija

Neandertalci su u pećinama imali toplu vodu

0983839809803

O nekakvoj tehnologiji u životu ranih ljudi jedva da možemo govoriti – na kraju krajeva, neandertalci su doslovno živjeli u pećinama. No, koncepcija o tome kako su rani ljudi živjeli nedavno se promijenila. Cinta S. Bellmunt za glasilo Instituta za paleoekologiju čovjeka i evoluciju društva, IPHE News, izvještava o dokazima da su neandertalci u pećinama imali toplu vodu.

Istraživači iz IPHE su u Abric Romani, katalonskom arheološkom nalazištu, proučavali spilju u kojoj je pronađeno pravo arheološko blago – više od 10 000 predmeta koji su pružili uvid u to kako je izgledao obiteljski život kod neandertalaca.

Najzanimljivije arheološko otkriće bila je rupa smještena između ognjišta i naslaga kamenja koje je štitilo ognjište. Najizvjesnije je da se u njoj držala voda koja se na taj način održavala toplom prije 60 000 godina.

Pronađeni ostaci prvi put dokazuju da su imali odvojene prostorije za različite namjene – za spavanje, područja u kojima su izrađivali alat, mjesto gdje su klali životinje i prostor namijenjen odlaganju otpada. Hranili su se jelenima, divljim kozama, pa čak i konjima.

Dokazi da su neandertalci živjeli u spiljama s toplom vodom i obiljem hrane još su jedan komadić u sve širem mozaiku slike o ponašanju tih ranih ljudi. 2013. godine pronađeni su dokazi o tome da su neandertalci vrlo pažljivo pokapali svoje mrtve. Čini se da su pećinski „divljaci” imali bolje manire i ugodniji život nego što se u početku mislilo.

Izvor: Archaeology

1. Maša-Kristina Golik

rujan 12, 2015 kod 7:25 pm

i nisu plaćali hep toplinarstvo 🙂 Ko je napredniji :p

2. Josip Jurić

rujan 12, 2015 kod 7:28 pm

I jacuzi su imali u kojem su imali strastveni seks…..:3 Xd

3. Drago Majetić

rujan 12, 2015 kod 7:30 pm

Jednom je i cijev pukla.

4. Josip Oreč

rujan 12, 2015 kod 7:59 pm

jesu ako su je grijali

5. Marko Kondić

rujan 12, 2015 kod 8:13 pm

Pročitao sam prije misao jednog autora na sličnu temu: “Ne postoje primitivni ljudi, samo primitivna sredstva.”

6. Johnny Goto