Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Inženjerstvo

Nema skretanja lijevo – ‘supercesta’ skraćuje vrijeme putovanja

Prometni režim “superceste” znatno ubrzava putovanja, a dovodi do drastičnog smanjenja broja automobilskih sudara i ozljeda, tvrde istraživači s američkog sveučilišta North Carolina State University koji su proveli dosad najveće istraživanje o utjecaju supercesta na promet.

Superceste su otvorene magistralne ceste, a ne autoceste. Definiraju se kao ceste na kojima je preusmjeren promet koji bi iz sporednih bočnih cesta vodio poprijeko glavne ceste kao i lijevo skretanje s bočnih sporednih cesta. U oba se slučaja vozači sa bočnih cesta prvo moraju uključiti na glavnu cestu pomoću skretanja u desno, a zatim se na nedalekom okretištu trebaju polukružno okrenuti kako bi došli u željeni smjer kretanja. Iako se može činiti da ovaj manevar zahtijeva puno vremena, istraživanje pokazuje da on zapravo znatno štedi vrijeme, jer vozači ne stoje čekajući da im se otvori mogućnost za lijevo skretanje ili prelazak poprijeko glavne ceste.

“Studija pokazuje ukupnu uštedu vremena putovanja od 20 posto u odnosu na slična raskrižja koja koriste konvencionalna prometna rješenja”, kaže dr. Joe Hummer, profesor građevine i zaštite okoliša na North Carolina State University i jedan od znanstvenika koji su proveli istraživanje. “Također smo otkrili da raskrižja na supercestama imaju u prosjeku 46 posto manje prijavljenih sudara automobila te 63 posto manje sudara koji imaju za posljedice ozljede putnika.”
Istraživači su procjenjivali vrijeme prolaska kroz raskrižja na supercestama kao količinu vremena koje je potrebno od trenutka dolaska vozila na raskrižje da trenutka kada vozilo prođe kroz raskrižje – bez obzira da li se ono kreće ravno ili skreće desno ili lijevo. Podaci o trajanju putovanja su prikupljeni na tri superceste koje se nalaze u istočnoj i središnjoj Sjevernoj Karolini i koje su obilježene prometnim znakovima. Podaci o sudarima na supercestama prikupljeni su od 13 supercesta koje se nalaze u Sjevernoj Karolini, od kojih nijedna nije obilježena prometnim znakovima.

Koncept supercesta postoji već više od 20 godina, ali je dosad učinjeno malo istraživanja kako bi se procijenila njegova učinkovitost u stvarnim uvjetima. Ovo je istraživanje najveće dosad provedeno kako bi analizirao utjecaj supercesta u stvarnim prometnim uvjetima.

Izvor: North Carolina State University

 

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Popularno

Znanost za početnike

Iako se s nama ne bi složila ekipa iz Flat Earth Societyja, Zemlja je okrugla. U redu, ne baš u pravom smislu riječi, ali...

Kemija

One nastaju u oblacima i to na temperaturama nižim od 0°C izravno iz vodene pare u zraku, a ne smrzavanjem vode kako se obično...

Znanost za početnike

Znanstvenici vjeruju da je u najvećem broju slučajeva uzročnik potresa mehanizam tektonike ploča, tj. kretanje litosferskih ploča i njihova međusobna interakcija.

Fizika

Jeste li oduvijek imali goruću želju putovati kroz vrijeme? Dobre vijesti! Putovanje kroz vrijeme je moguće. Zapravo, već to radite. Krećete se kroz vrijeme...

Fizika

Svima nam je dobro poznato da je Albert Einstein, jedan od najznačajnijih fizičara 20. stoljeća, bio uistinu zanimljiva i osebujna ličnost. No, jeste li...

Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Tehnologija

Istraživači sa Sveučilišta Cornell razvijaju posebnu prometnicu koja je sposobna puniti baterije vozila dok se kreću preko njene površine. To je svijetla vizija budućnosti...

Inženjerstvo

Sredinom 2013. godine u Nizozemskoj će biti izgrađena prva „pametna“ autocesta na kojoj će se nalaziti poseban asfalt, koji ne samo da će svijetliti...

Inženjerstvo

Što će vozači raditi kad potpuno automatizirani i neovisni automobili postanu stvarnost? Slati SMS-ove, postavljati Facebook statuse i videa na Youtube, uživati u krajoliku kojim...

Oglašavanje