Matematika i Ekonomija

Nova pomagala pri učenju za učenike matematike s lošim vidom

Usavršavanje matematičkih vještina može biti pravi izazov za puno djece, ali su istraživači otkrili da djeca s poremećenim vidom imaju neproporcionalno velike probleme dok uče matematiku, a dok dođu do fakulteta, značajno su manje prisutni u znanosti, tehnologiji, matematici te inženjerstvu.

Istraživači s University of Illinois pomažu poboljšati budućnost djece s poremećajima vida time što prave inovativne obrazovne alate koji će pomoći djeci da lakše nauče matematiku i možda prošire krug potencijalnih karijera kad odrastu. Gotovo 5 milijuna – ili jedno od 20 predškolske djece, i oko 12.1 milijuna djece od 6 do 17 godina imaju probleme s vidom, kaže Braille Institute. Sheila Schneider, na zadnjoj godini fakulteta, i prva studentica koja diplomira skulpturu na School of Art+Design u sklopu College of Fine and Applied Arts at Illinois, kreirala je seriju malih skulptura koje imaju matematičke formule na Brailleovom pismu upisane na njima. To bi trebalo pomoći djeci da lakše uče matematiku. Jednadžbe će biti ispisane u Nemetovom kodu, tip brajice koji se koristi za matematičke i znanstvene simbole. “Skulpture su organska forma napravljena kako bi ih djeca od 7 do10 godina držala rukom” kaže Deana McDonagh, profesorica industrijskog dizajna i glavna voditeljica projekta. “Dizajnirane su sa stajališta malog djeteta.”

“Ove skulpture angažiraju djecu, a zanimljive su i kad djeca prelaze rukom preko njih i shvate da one na površini imaju matematičke jednadžbe na brajici” kaže McDonagh. “Nadamo se da će postati opće prihvaćene.” Tradicionalno, djeca s problemima s vidom naučena su da rješavaju matematičke probleme koristeći abakuse, pomagala koja izgledaju antikno i mogu potaknuti stigmatizaciju, kaže Schneider. “Želimo unaprijediti edukaciju djece s problemima s vidom. Ne želimo se više oslanjati na tradicionalne načine”, kaže Schneider. “Nadamo se da možemo pobiti ideju da slijepa djeca moraju učiti matematiku uz pomoć abakusa samo zato što ne mogu vidjeti papir na kojem piše formula. Želim maknuti stigmu s njih i pomoći im ovom metodom da se uključe u matematiku. Nadamo se da će, kako rastu, postajati sve zainteresiraniji za karijeru u znanosti, tehnologiji, matematici te inženjerstvu.”

Schneider je napravila 6 modela, od kojih svaki ima dijametar od nekoliko inča, od kockica tzv. balsa pjene. Modeli su pretočeni u trodimenzionalne kompjuterske modele kako bi se usavršili oblici i pozicije jednadžbi prije nego se skulpture izliju u bronci, materijalu koji je čvrst dovoljno da izdrži dodire mnogih ruku i potencijalne brojne padove. “Mjesto na kojemu bismo vi i ja smjestili brajilove jednadžbe uopće nije bitno”, kaže McDonagh. “Dok djeca koja imaju oslabljen vid dodiruju skulpture i čitaju s njih vrškom prstiju, moraju pronaći te jednadžbe na njima logičnom mjestu u trodimenzionalnom prostoru. Kad se skulpture izrade od gipsa, sljedeći je korak da ih djeca s problemima u vidu i njihovi učitelji koriste u nastavi matematike. Na taj bi način provjerili daju li te skulpture zadovoljavajuće rezultate.

“Broj ljudi s poteškoćama stalno se povećava i naša se populacija i potrebe te populacije stalno mijenjaju”, kaže McDonagh, čija se istraživanja i učenja fokusiraju na dizajn koji uključuje potrebe drugih, tehnologije koje pomažu i probleme ljudi s potrebama. “Pokušavamo iskoristiti različita životna iskustva različitih ljudi i poštovati činjenicu da postoje različiti načini da se nešto obavi. Ovo je prilika da se premosti procjep između životnih iskustava i znanosti, matematike i tehnologije kroz skulpturu”, kaže McDonagh.

Izvor: Illinois.edu