Svemir

Nova studija kosmonauta sugerira : Boravak u svemiru deformira tkivo mozga

Dok se siva tvar skuplja, cerebrospinalna tekućina se povećava. Štoviše: Te promjene se ne mogu riješiti u potpunosti jednom na Zemlji.

Istraživači svu otkrili da provođenje produljenih razdoblja u svemiru ima komplicirane učinke na ljudsko tijelo. Izloženost svemirskom zračenju velika je briga za dugoročne astronaute. Može dovesti do kardiovaskularnih problema i gubitka kostiju. Živjeti u zatvorenim prostorima ili staništima također može dovesti do oslabljenog imunološkog sustava i širenja bolesti. Prostor može čak utjecati na ekspresiju gena. Sada, izvještava Maya Wei-Haas u National Geographicu , možemo dodati još jedan simptom na popis: deformirano moždano tkivo.

U novoj studiji objavljenoj u časopisu New England Journal of Medicine , međunarodni tim istraživača ispitao je MRI slike mozgova 10 ruskih kosmonauta prije i nakon što su proveli dulja razdoblja na Međunarodnoj svemirskoj postaji, a zatim ponovno sedam mjeseci kasnije za sedam od njih. Svi su muškarci u četrdesetim godinama, a svaki je proveo 189 dana u postaji, doživljavajući mikrogravitaciju.

Prema studiji, otkrili su da su se promjene dogodile u tri različita tkiva mozga. Nakon svemirskog leta, količina sive tvari – koja čini veći dio korteksa ili površine mozga – smanjena je. Količina cerebrospinalne tekućine, koja ispunjava šupljine unutar i izvan mozga, povećala se u volumenu za 12,9 posto u trećoj komori. Bijela tvar – prvenstveno snopovi živaca koji šalju signale oko mozga i kičmene moždine – izgledala je nepromijenjena.

Slike koje su uslijedile nakon nekoliko mjeseci pokazale su da se količina sive tvari ponovno povećala, ali je još uvijek bila manja od početnih mjerenja. Količina cerebrospinalne tekućine i dalje raste, što ukazuje na to da je cerebrospinalni cirkulacijski sustav u kozmonautima bio pod utjecajem dugo nakon što su se vratili na Zemlju. Čini se da se bijela tvar u istom razdoblju smanjuje. Istraživači pretpostavljaju da je to također i zbog cerebrospinalne tekućine. Dok je tekućina bujala u mozgu tijekom svemirskog leta, ona je poticala vodu u bijelu tvar, povećavajući volumen bijele tvari. Nakon što se vratila u normalnim uvjetima gravitacije, voda u bijeloj tvari je oslobođena.

Moguće je da su promjene trajne ili da je to nwdovoljno vremena da se mozak vrati u normalu.

“Uzeti zajedno, naši rezultati upućuju na dugotrajne promjene u obrascu cirkulacije cerebrospinalne tekućine u razdoblju od najmanje sedam mjeseci nakon povratka na Zemlju,” kaže koautor Peter zu Eulenburg, neurolog iz Ludwig-Maximilians-Universität München. u priopćenju za tisak.

Cerebrospinalna tekućina je neko vrijeme na radarskom zaslonu astro-medicine. Jedna od pritužbi koju dugoročni astronauti često imaju nakon dugotrajnog boravka u orbiti jest zamagljen vid, koji se ponekad sam rješava, ali je ponekad trajan. Mark Strauss iz časopisa National Geographic izvijestio je da su istraživači u 2016. istraživali i količinu cerebrospinalne tekućine sedam astronauta koji su proveli neko vrijeme u orbiti, otkrivajući da se volumen tekućine – koji pomaže održati stalni tlak u mozgu – povećao zbog microgravity. Sva ta dodatna tekućina gurala se u stražnji dio očiju, pljuskala ih i upalila vidni živac.

To se područje često smatra "domom" negativnih emocija i reakcija, poput straha od letenja ili opće anksioznosti.

Rezultati istraživanja znanstvenika dodatno naglašavaju važnost stvaranja zdravih navika u smislu vježbanja.

Elon Musk tvrdi da će povezivanje mozga s kompjuterima biti jedini način da se održi korak s razvojem umjetne inteligencije.

Grupa znanstvenika Američke svemirske agencije (NASA) je otkrila planet veličine Zemlje na kojem bi se mogao razviti neki oblik života. Iz NASA-e su izjavili...