Foto: Pixabay

Genetika

Nova studija otkriva kako za vrijeme PMS-a dolazi do promjena u genima

Uskoro bi se predmenstrualni sindrom mogao učinkovitije liječiti jer su znanstvenici došli do saznanja kako hormonalne promjene utječu na gene tijekom mjesečnog ciklusa.

Do 80% žena pati od depresije i anksioznosti prije mjesečnice, ali to se pripisivalo poremećaju raspoloženja koji nastaje zbog kemijske neravnoteže u mozgu. Kod nekih žena stanje je toliko ozbiljno da moraju uzimati antidepresive, neke pate od jakih glavobolja, umora i bolova u mišićima.

Znanstvenici su otkrili kako hormonalne promjene prije mjesečnice radikalno mijenjaju funkciju gena. Neki geni koji bi trebali biti aktivni, smanjuju svoj rad, dok drugi koji bi trebali mirovati, postaju energičniji.

Američki znanstvenici s National Institutes for Health (NIH) smatraju da je ovo važno otkriće jer po su prvi put dokazali da žene ne pate samo od promjene raspoloženja. Njihov cijeli sustav je u neravnoteži.

„Ovo je veliko otkriće kada se radi o ženskom zdravlju jer smo dokazali kako žene ne pate samo od emocionalnog poremećaja koje bi mogle same kontrolirati već se ovdje radi o molekularnom odgovoru tijela na hormone“, rekao je dr. David Goldman.

Znanstvenici smatraju da su žene koje pate od teškog PMS-a genetski osjetljivije na hormonalne promjene koje se događaju za vrijeme menstrualnog ciklusa. Oni su uspoređivali bijela krvna zrnca žena koje pate od teškog PMS-a sa zrncima žena koje nemaju nikakve simptome. Bijela krvna zrnca u sebi sadržavaju iste gene kao i stanice u mozgu pa proučavajući njih, znanstvenici mogu dobiti uvid što se događa u mozgu.

Oni su primijetili da se geni ESC/E (Z) ponašaju čudno kada se količina estrogena povećava. Taj spolni hormon je povećavao aktivnost gena kod žena koje nisu patile od PMS-a, ali suprotan učinak je imao kod žena koje su imale teške simptome.

„Spoznali smo da PMS nastaje zbog poremećaja u staničnom odgovoru na estrogen i progesteron“, rekao je dr. Peter Schmidt. „Što budemo biše znali o ulozi ovih kompleksnih gena, moći ćemo bolje liječiti poremećaje raspoloženja. Sada imamo dokaz o biološkom uzroku osjetljivosti stanica na estrogen i progesteron.“

slike ljudi u Pms

1. Josipa Leho

siječanj 11, 2017 kod 8:32 am

” Promjena u genima” aludira na mutaciju !!??!? Zar niste malo pretjerali s ovim naslovom?

Više u Genetika