Novi teleskop omogućio najdetaljniji prikaz Sunca u povijesti

Fotografije površine Sunce snimljene novim moćnim teleskopom, koji je bio instaliran na vrhu havajskog vulkana, najdetaljniji su prikaz Sunčeve površine do sada te se vide strukture na površini sunca veličine i do 30 kilometara.

Fotografije su snimljene sunčevim teleskopom Daniel K. Inoyue Nacionalne zaklade za znanost SAD-a (NSF), koji je postavljen na tri tisuće metara nadmorske visine, na vulkanu Haleakala na havajskom otoku Maui.

Teleskop, koji sadrži najveće solarno ogledalo na svijetu od četiri metra, mogao bi omogućiti bolje razumijevanje Sunca i njegov utjecaj na Zemlju, navodi Nacionalni opservatorij, američki javni istraživački institut.

Obrazac turbulentnog “kipućeg” plina zabilježen je na Suncu koje je udaljeno oko 150 milijuna kilometara od zemlje.

Unutar vidljivih struktura, nalik ćelijama, od kojih je svaka velika otprilike kao Teksas, vidi se proces konvekcije.

Na novim fotografijama jasnije se vide magnetska polja, navodi Nacionalni opservatorij.

Proučavanje aktivnosti Sunca ili “svemirskog vremena”, može pomoći znanstvenicima da predvide probleme na Zemlji.

Magnetske erupcije na suncu mogu poremetiti rad satelita, ugasiti GPS, utjecati na zračni promet i mogu dovesti do privremenog nestanka struje.

Teleskop će poboljšati naše razumijevanje o utjecajima na svemirsko vrijeme i u konačnici pomoći metereolozima da bolje predvide sunčeve oluje“, rekao je France Cordova, ravnatelj NSF-a.