Matematika i Ekonomija

Odrađeno preko dva milijuna sati

Argonne Leadership Computing Facility (ALCF), koja je smještena pri U.S. Department of Energy`s (DOE) Argonne National Laboratory, odradila je preko 2 milijarde procesorskih sati raznih kalkulacija pri ogromnoj brzini od preko 557 trilijuna kalkulacija po sekundi.

Također, to pomaže znanstvenicima i inženjerima da u par tjedana ili mjeseci, umjesto nekoliko godina, odrade najnovije radove. ALCF je posvećen novim znanstvenim otkrićima, onim koji će promijeniti naš svijet, kaže Pete Beckman, direktor ALCF-a. “Sve od razumijevanja kako je priroda izgrađena pa do industrije goriva, snaga superračunala upletena je u naš život.” Računala više nisu samo sredstvo u potrazi za tehničkim znanjem, superračunala su postala nevjerojatno bitna u svim područjima znanosti i inženjerstva.

Na primjer, istraživači koriste Argonneovo superračunalo za:

– stvaranje modela Parkinsonove bolesti da bi mogli razviti nove tretmane
– proučavanje učinaka klimatskih promjena
– stvaranje tehnologija koje će smanjiti zračnu buku i smanjiti emisiju ugljika
– proučavanje opasnih promjena u ritmu kucanja srca
– stvaranje novih materijala za litij-zračne baterije

“Procesorski sat” predstavlja procesorski rad jednog računala tijekom jednog sata. U svibnju 2010., istraživači s SUNY pri Stony Brook proučavali su izračune fluidne dinamike kad je ALCF prešao 2 milijarde procesorskih radnih sati. ALCF je dom IBM Blue Gene/P Intrepidu, jednom od najbržih superračunala na svijetu za znanost. Â Intrepid ima više od 160 000 procesora i više od 80 terabajta memorije. Također, Interpid je na vrhuncu pri 557 teraflops, ali unatoč svojoj moći, on koristi samo trećinu energije koje bi koristilo konvencionlano računalo koje ne čuva energiju.

ALCF je posvećen velikim izračunima i temelji se na Argonneovoj snazi u računalnim softverima, naprednim arhitekturama hardvera i stručnim programima. Aragonne također surađuje s nekoliko institucija na razvoju nove generacije hardvera i softvera za superračunala. Pod imenom exascale computers, ovi strojevi će biti tako moćni da će raditi kvintilijun, odnosno milijardu milijardi, kalkulacija svake sekunde. ALCF je dio DOE-ovih napora da se stvori vodeće računalo za znanstvenu zajednicu. DOE odabire većinu ALCF-ovih projekta kroz program Innovative and Novel Computational Impact on Theory and Experiment (INCITE). INCITE omogućava znanstvenicima da stvore simulacije koje se ne mogu stvoriti na slabijim računalima jer bi bila potrebna desetljeća da se izvedu.

Izvor: DOE/Argonne National Laboratory