FOTO: ALPHA ELEMENT / DEVIANTART

Astronomija

Oko obližnje zvijezde Gliese 832 možda kruži planet sličan Zemlji

Zahvaljujući naporima znanstvenika s University of Texas, korak smo bliže otkriću još jednog planeta u sustavu Gliese 832, udaljenom „samo“ šesnaest svjetlosnih godina od Zemlje. Štoviše, prema trenutno dostupnim podacima, novi bi planet mogao biti sličan Zemlji.

Podsjetimo, Gliese 832 je crveni patuljak s masom i promjerom upola manjim u odnosu na naše Sunce, oko kojega su do sada otkrivena dva planeta. Jedan od njih je Gliese 832b, plinoviti div s masom 0,64 one našeg diva Jupitera, dok je drugi planet, oznake Gliese 832c, super Zemlja s masom oko pet puta većom od one našeg planeta. I dok se Gliese 832b smjestio na 3,53 astronomske jedinice (AJ) od matične zvijezde, Gliese 832c nalazi se jako blizu navedenoj, na udaljenosti od samo 0,16 AJ, odnosno oko 24.000.000 km.

Kako bi utvrdili postoji li još planeta u spomenutom sustavu, znanstvenici pod vodstvom prof. Sumana Satyala, konstruirali su matematički model navedenog, koristeći se pritom svim do sada prikupljenim podacima. Dotični model je pokazao kako se na udaljenosti od 0,25 do 2,0 AJ od matične zvijezde vjerojatno nalazi još jedan planet sličan Zemlji, sa stabilnom putanjom oko dotične. Prema do sada izvršenim mjerenjima hipotetički planet veći je od Zemlje, s masom u rasponu od jedne do petnaest Zemljinih. „Registrirali smo nekoliko frekvencija promjenjive mase i udaljenosti za srednji planet“, otkrili su astronomi.

A upravo je detektiranje navedene frekvencije neophodna stavka za utvrđivanje prave prirode potencijalnog planeta. Primjerice, ako je planet udaljen 1 AJ od svoje matične zvijezde i generira signal od 1,4 m/s, dotični ima masu od deset Zemljinih. Međutim, ako planet na istoj lokaciji ima frekvenciju od 0,14 m/s, onda je veličinom jednak Zemlji.

Kako bilo, postojanje trećeg planeta je izvjesno, a što je vidljivo iz stabilnih orbita do sada otkrivenih tijela.

Izvor: arXiv, University of Texas

travanj 21, 2016 kod 9:05 am

Warp 69

6. Neno Orošnjak

travanj 21, 2016 kod 9:22 am

Mozda?daj covice niste zemlju istrazili 10 posto a vi ode pisete da postoji mozda i sta to meni sad triba slusat!

• Foto male

travanj 21, 2016 kod 10:58 am

Jebote, jesi nepismen. S tom razinom sastavljanja rečenica, ti ne bi bio sposoban proći prvi razred osnovne škole. Ne prcam te, to je doslovno tako. Nijedna učiteljica ti ne bi dala 2. I najjače je što su budale poput tebe prepune samopouzdanja, i uvjerene da sve znaju. A znanstvenici koji su prošli sito i rešeto da bi bili igdje jesu, oni su kao glupi, a ti si pametan. Ajde vrati se na brdo s kojeg si sišao, i ugasi internet.

7. Galaktički Vapaj

travanj 21, 2016 kod 12:46 pm

Tako im i zvuči zahtjev za odobrenje sredstava za istraživanje,milijarde milijuna milijardi za holivudske spejs trikove.

8. Vesna Lokar

travanj 21, 2016 kod 1:09 pm

Svaki znanstveni članak sadrži ključne riječi: možda, moguće, može biti, vjerojatno i sl. A nama prodaju priču koliko je ljudsko znanje pouzdano i kako u to ‘možda’ treba vjerovati.

9. Silvije Licitar