Connect with us

Znanost

Wellness i prehrana

Orasi i orahovo ulje pomažu u primjerenijoj reakciji na stres

Prehrana bogata orasima i orahovim uljem može pripremiti tijelo za kvalitetnije suočavanje sa stresom, navodi skupina istraživača s Penn State-a koja je proučavala kako ove namirnice, koje sadrže polinezasićene masti, utječu na krvni tlak u mirovanju i pod stresom.

Dosadašnja istraživanja pokazala su da omega-3 masne kiseline – poput alfa-linolenske kiseline koje se nalaze u orasima i sjemenu lana – mogu smanjiti lipoproteine niske gustoće (LDL) – loš kolesterol. Ove namirnice mogu smanjiti c-reaktivni protein i druge markere upale.

“Ljudi koji pretjerano biološki reagiraju na stres izloženi su pojačanom riziku od razvoja kardiovaskularnih bolesti”, rekla je Sheila G. West, docentica biobiheviornog zdravlja. “Željeli smo saznati oslabljuju li omega 3-masne kiseline iz biljnih izvora kardiovaskularan odgovor na stres.” Istraživači su proučavali 22 zdrave odrasle osobe s povišenim LDL kolesterolom. Svi obroci i zalogaji osigurani su u trima razdobljima dijeta od po šest tjedana svako.

Istraživači su otkrili da je uključivanje oraha i orahovog ulja u dijetu spustilo i umirilo krvni tlak i odgovor krvnog tlaka na stres u laboratorijskim uvjetima. Ispitanici su održali govor ili uranjali stopala u hladnu vodu kao stresor. Dodavanje lanenog ulja orah-dijeti nije dodatno snizilo krvni tlak. Znanstvenici su objavili navedena otkrića u aktualnom broju publikacije Journal of American College of Nutrition. “Ovo je prva studija koja pokazuje da orasi i orahovo ulje smanjuju krvni tlak za vrijeme stresa”, rekla je West. “To je važno iz razloga što ne možemo izbjeći sve stresore u našem svakodnevnom životu. Ova studija pokazuje da promjene u prehrani mogu pomoći našim tijelima da bolje reagiraju na stres.”

Niz ispitanika također je podvrgnut vaskularnom ultrazvuku kako bi se izmjerila dilatacija arterija. Rezultati su pokazali da je dodavanje lanenog ulja prehrani bogatoj orasima znatno poboljšalo test vaskularnog zdravlja. Dodavanje lana prehrani bogatoj orasima također je snizilo razine c-reaktivnog proteina, što ukazuje na anti-upalne učinke. Prema West, to bi također moglo smanjiti rizik od pojave kardiovaskularnih bolesti.

Istraživači su koristili randomizirane, crossover studije. Ispitivanja su provedena na kraju svakog šestotjednog razdoblja prehrane, a svaki sudionik podvrgnut je svakoj od triju dijeta nasumičnim redoslijedom, uz tjedan dana pauze između. Dijete su uključivale “prosječnu” američku dijetu – dijetu bez orašastih plodova, koja je odražavala svakodnevne prehrambene navike prosječnog Amerikanca. Druga dijeta uključivala je 36.85 gr oraha i žlicu orahovog ulja kao zamjenu za neke od masnoća i proteina zastupljenih u prosječnoj američkoj prehrani. Treća dijeta uključivala je orahe, orahovo ulje i 1,5 žlicu lanenog ulja. Tri dijete podudarale su se u kalorijama te su posebno osmišljene za svakog pojedinog ispitanika, kako ne bi došlo do gubitaka odnosno dobivanja na težini. Orasi, orahovo i laneno ulje pomiješani su s hranom u obrocima poput muffina ili preljeva za salatu odnosno u vidu grickalica. Oko 18 polovina odnosno 9 cijelih oraha bilo je zastupljeno u prosječnom obroku koji su ponudili istraživači.

Nakon svake dijete, sudionici su podvrgnuti dvama stres testovima. U prvom testu, dobili su zadanu temu i dvije minute za pripremu trominutnog govora, kojega su prezentirali dok su bili snimani. Drugi stresor odnosio se na standardno fizičko ispitivanje stresa koje se sastojalo od uranjanja stopala u ledeno hladnu vodu. Tijekom navedenih testiranja, istraživači su mjerili očitanja krvnog tlaka ispitanika. Rezultati su pokazali da je prosječan dijastolički krvni tlak – “donja vrijednost” odnosno pritisak u arterijama u vrijeme mirovanja srca – bio značajno smanjen u vrijeme dijete bogate orasima i orahovim uljem.

Orasi su bogat izvor vlakana, antioksidansa, te nezasićenih masnih kiselina, osobito alfa-linolenske kiseline, omega-3 masnih kiselina, spojeva upravo odgovornih za blagotvorno djelovanje na krvni tlak. Laneno ulje bogatije je omega-3 masnim kiselinama od orahovog ulja, no ova studija nije ispitivala može li ono samostalno omekšati kardiovaskularan odgovor na stres. “Ovi rezultati, u suglasnosti s nekoliko novijih studija pokazuju da orasi mogu sniziti kolesterol i krvni tlak,” istaknula je West. “Ovaj rad govori o tome da do snižavanja krvnog tlaka dolazi i onda kada je osoba izložena stresu u svakodnevnom životu.”

Izvor: Penn State

Tražili ste na googlu:

orahovo ulje, ulje od oraha, ulje oraha, orasi, orahovo ulje kao lijek

Life is a sexually transmitted disease and there is a 100% mortality rate.

Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Wellness i prehrana

Popularno

Advertisement

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh