Hi, what are you looking for?

Arheologija i paleontologija

Otkivena potencijalno najstarija građevina drevnih Maja

Ilustracija/Foto: Pixabay

Međunarodni tim istraživača otkrio je moguće najstariju i najveću građevinu koju je drevna civilizacija Maja sagradila u džungli na jugoistoku Meksika.

Građevina podsjeća na umjetnu visoravan, a vjeruje se da je izgrađena oko tisuću godina pr.n.e. Otkrio ju je tim znanstvenika predvođen arheologom Takeshijem Inomatom sa Sveučilišta Arizona. Građevina je dugačka oko 1.400 metara, široka 400 metara i visoka od 10 do 15 metara, prenosi britanski znanstveni časopis Nature.

Visoravan, za koju se vjeruje da je korištena za rituale, otkrivena je laserskim skeniranjem iz zraka između 2018. i 2020. godine, nakon čega su uslijedila iskopavanja.

Foto: Takeshi Inomata

Arheolozi smještaju izgradnju platoa između 1000. i 800. godine prije nove ere, navodeći kako je to najstarija monumentalna građevina koja je ikad pronađena na teritoriju Maja i najveća u cjelokupnoj prijelatinoameričkoj povijesti regije.

Civilizacija Maja bila je poznata po sofisticiranom sustavu pisanja, matematičkim i astronomskim otkrićima, a svoj procvat je doživjela oko 1000. godine prije nove ere u Mezoamerici, uključujući današnju Gvatemalu i dijelove Meksika, no njeno porijeklo ostaje misterij, pišu agencije.

Click to comment