Foto: Pixabay

Genetika

Otkriven gen odgovoran za iznenadnu smrt sportaša

Znanstvenici su otkrili gen CDH2 koji je odgovoran za nastanak kardiomiopatije zbog koje dolazi do iznenadne smrti. Dokazano je da je ovaj gen odgovoran za smrt igrača odbojke Milana Vigora Bovolenta koji se srušio za vrijeme utakmice u Italiji te Piermaria Morosinija koji se srušio za vrijeme nogometne utakmice u 31. minuti kada su igrali Pescara i Livorno.

Budući da se hrane zdravo i da su u dobroj formi, mnogi sportaši vjeruju kako ne spadaju u rizičnu skupinu. Ali, uzrok smrti navedenih sportaša je bila kardiomiopatija, točnije aritmogena displazija desne komore (ARVC). Stručnjaci smatraju da se ona može dogoditi upravo profesionalnim sportašima.

Znanstvenici iz Italije i Južne Afrike su došli do saznanja da su posebno ugroženi oni pojedinci koji se bave natjecateljskim sportovima zbog mutacije gena CDH2 odgovornog za proizvodnju kadherina 2, proteina važnog za normalno spajanje srčanih stanica. Modificirana proizvodnja ovog proteina uzrokuje aritmije i srčani udar.

Jedan od stručnjaka koji je sudjelovao u istraživanju, prof. Peter Schwartz smatra da se među sportašima povećava rizik od kliničkih manifestacija bolesti. Simptomi koji joj prethode su aritmija, palpitacije i nesvjestica na terenu. ARVC je glavni uzročnik iznenadne smrti kod mladih sportaša. To je genetska bolest koja može prouzrokovati srčani udar.

“Sada kada smo otkrili ovaj gen, možemo pronaći mutacije kod članova obitelji koji još nemaju simptome”, rekao je prof. Schwartz. Znanstvenici smatraju da će im ovo otkriće pomoći u boljem razumijevanju bolesti i liječenju kao i u prevenciji jer će se moći testirati članovi obitelji i utvrditi je li došlo do mutacije CDH2 gena.

smrt sportasa znanost com

1. Tomislav Jelavić

ožujak 17, 2017 kod 3:01 pm

Steroidi

2. Prežigalo Nina

ožujak 17, 2017 kod 4:03 pm

Andreja Šćukanec-Hopinski

3. Vanja Novoselac

ožujak 17, 2017 kod 4:33 pm

Svi talijani igraju nogomet kao Piermario Morosini

4. Edis Edo Odobašić

ožujak 17, 2017 kod 8:24 pm

Jedu puno droga.I eto ga jebi.

5. Leo Tavro

ožujak 17, 2017 kod 9:30 pm

I ja kažem. Nedostatak molitve dovodi do konfuzije i često nečastivi zavara ljude svojom zlobom. Naš Gospodar, i spasitelj Isus KRIST, je utjelovio molitvu. Ne trebamo se moliti samo onda kada smo u molitvenom raspoloženju, nego – prema Riječi Božjoj – molitva treba zauzimati stalno mjesto i vrijeme u našem životu. U Evanđelju čitamo: „ Kad otpusti narod, uspe se na goru, u samoću, da se moli. Još je i uvečer ondje bio sam.“ (Mt.14:23). Dakle, s molitvom smo bliže Bogu i spasenju, a bez molitve se gube poveznice sa kojekakvim “genima” i približavamo se nečastivom a udaljujemo od Boga. AMEN !

6. Filip Nemeti

ožujak 18, 2017 kod 2:24 am

Leo Tavro, Ne preskači terapiju.

7. Ante Krišto

ožujak 18, 2017 kod 9:55 am

Preforsiraju se,pukne srce i ćao bao.

8. Darko Cakardic