Astronomija

Otkrivena tajna supernove od prije 2.000 godina!

Astrofizičari su konačno u potpunosti odgonetnuli tajanstvenu pojavu jedne blještave zvijezde koju su prvi puta prije gotovo 2.000 godina uočili kineski astronomi.

Godine 185. kineski su astronomi opazili ‘gostujuću zvijezdu’ koja se misteriozno pojavila na nebu i ostala vidljiva oko osam mjeseci. Znanstvenici su 60-ih godina prošlog stoljeća zaključili da je ta nebeska pojava u stvari prva supernova opisana u analima astronomije, objavila je NASA.

Kasnije, astronomi su tu pojavu, ostatke zvijezde koja je eksplodirala u spektakularnu supernovu, nazvali RCW 86. Ostaci zvijezde nalaze se na oko 8.000 svjetlosnih godina od Zemlje.

Ali, jedna je misterija i dalje intrigirala znanstvenike – ti ostaci sfernog oblika su puno veći nego što bi se očekivalo. Tajna je odgonetnuta uz pomoć novih infracrvenih promatranja i svemirskog teleskopa NASA-e te podataka s orbitalnih američkih i europskih teleskopa. Novi podaci su pokazali da je RCW 86 bila supernova tipa ‘Ia’, nastala smrću relativno mirne zvijezde, poput našeg Sunca, koja se potom smanjila i formirala nebeski objekt velike gustoće nazvan ‘bijeli patuljak’. Taj bijeli patuljak je eksplodirao u supernovu nakon što je usisao jednu drugu zvijezdu u svojoj blizini.

‘Bijeli patuljak je poput žeravice nakon ugašene vatre. Ako na nju prolijete benzin eksplodirat će’, objasnio je Brian Williams, astronom sa sveučilišta u Sjevernoj Karolini.

To objašnjava zbog čega su ostaci RCW 86 tako raspršeni.

Supernova koja se pojavila godine 185. između zviježda Šestara i Kentaura, a zapazili su je kineski astronomi, opisana je u Knjizi kasnijeg Hana iz 5. stoljeća.

1. Mitar Mirić

25 listopada, 2011 u 6:23 pm

jel jebu ti astrofizicari osim sto dolaze do epohalnih otkrica

2. Milica Flac

25 listopada, 2011 u 6:31 pm

vjeruj mi da imaju više uspjeha neg ti :PPPP

3. Yvonne Zlatar Sunjic

25 listopada, 2011 u 6:32 pm

naravno- nas , pa sebe , vidi otkrili što su kinezi pred 2.000 godina, koji se sad prave- iako ih jako cijenim , ipak su to genijalci- kad se sjetim fizike iz gimnazije!!!

4. Ivan Brozović

25 listopada, 2011 u 6:57 pm

Ovi iznad mene komentari bi trebali bit kao komični jel? Ajte fino u donjem lijevom kutu kliknite “ne sviđa mi se” pa nas rasteretite vasih mudrosti,humora i skepticizma…u narodu poznato kao LAJANJE!!!

5. Ivan Stipišić

25 listopada, 2011 u 8:29 pm

Braavo.konacno .sa malo zaostatka 🙂 ..

6. Viktor Vukancic

26 listopada, 2011 u 6:01 am

ma seru

7. Mitar Mirić

26 listopada, 2011 u 7:09 am

mi srbi svi seremo ,becki konjuusari

8. Ivan Brozović

27 listopada, 2011 u 4:14 pm

Miriću ne iniciraj međunacionalno prepucavanje,to nećeš dobit ovdje,komplekse ispucavaj negdje drugdje! Probaj kod psihijatra!

9. Elizabeta Cenanovic

27 listopada, 2011 u 7:05 pm

ovdje se javljaju neki kojima je dosadno u zivotu pa maltretiraju sve oko sebe a nemau bas nista pametno za reci.