Arheologija i paleontologija

Ovo su najraniji ljudski crteži!

Prema najnovijim ispitivanjima starosti, ovo su prve slike koje su ljudi ikada napravili. Ovi su tuljani naslikani prije više od 42 000 godina, a nalaze se u spilji Nerja u Malagi, Španjolska. One mogu izmjeniti naše poimanje evolucije čovječanstva.

Do sada su arheolozi smatrali da je najstarja umjetnost nastala tijekom orinjasijenog razdoblja od strane modernih ljudi. Ali ovi su mnogo stariji i primitivniji od onih u spilji Chauvet-Pont-d’Arc, 32 000 godina starih slika sadržanih u Herzogovoj Spilji Zaboravljenih Snova (Cave of Forgotten Dreams).

Mjesto s kojeg su znanstvenici iskopali ugljen uz pomoć kojeg su datirali nalazište i crteže.

Prema posljednjem datiranju drvenog ugljena nađenog pored slika – koji se koristio za slikanje ili kao osvjetljenje – ovi tuljani bi mogli biti izrađeni pred više od 42 300 godina. U stvari, oni bi mogli biti i 43 500 godina stari.

„Ovo je nevjerojatno otkriće,“ prema voditelju projekta Jose Luisu Sanchidrianu, profesoru sa Sveučilišta u Cordobi, „ono koje može revolucionarizirati naše shvaćanje vlastite povijesti, kulture i evolucije.“

Naše posljednje otkriće pokazuje da su neandertalci bojom ukrašavali svoja tijela i da su imali osjećaj za estetiku, a to je znanstvena revolucija jer smo (mi) Homo sapiensi do sada sebi pripisivali svaki uspjeh pritom prikazujući neandertalce gotovo majmunima.

Smatrali smo da se povijest umjetnosti odnosi isključivo na razvijene ljude, da je naš senzibilitet „ intimni dio nas, sapiensa, zato jer mi mislimo i mi smo mislioci.“ Ovo otkriće, ako ga daljnja istraživanja potvrde, dokazuje da je pogrešna ova ideja usmjerena na sapiense.

Prema Sanchidrianu, svi dostupni znanstveni podaci pokazuju da su te slike mogli napraviti samo Homo neandertalci umjesto Homo sapiens sapiensa, nešto potpuno nezamislivo prije ovih  otkrića. „Drveni ugljen se nalazio odmah pored tuljana, što nema poveznice s paleolitskom umjetnišću,“ rekao je profesor, „a znamo da su neandertalci jeli tuljane.“ I ne postoji dokaz o obitavanju Homo sapiensa na Iberijskom poluotoku.

Istraživači smatraju da ova spilja nije posljednje mjesto u Europi gdje su neandertalci – koji su živjeli prije 120 000 do 35 00 godina – tražili utočište dok su bježali pred navalom kromanjonaca, prvih Homo sapiensa koji su stigli u Europu.

Izvor: Gizmodo // Prijevod: Matrix World

crteži, jugovinil

1. Matija Runje

veljača 18, 2012 kod 9:20 pm

stari max 5 .000 g

2. Suzette Astro

veljača 18, 2012 kod 9:22 pm

kakvi tuljani?;)

3. Darijo Živković

veljača 18, 2012 kod 9:24 pm

Zato sam odlučio diplomirati prapovijest, jer je totalno zapostavljena, a svi odgovori se u njoj kriju 😉

4. Zdravko Fera

veljača 18, 2012 kod 9:25 pm

da matija a zemlja je stara 7 😀

5. Davorin Marković

veljača 18, 2012 kod 9:25 pm

Kako će neki to moći podnijeti? Živila znanost! Zato je u hrvata tam gdi je…vriti!

6. Kristijan Sašilo

veljača 18, 2012 kod 9:26 pm

Omg, tuljan? Mislio sam da je to DNA! :O I još sam htio reći kako eto materijala za sve one teorije prema kojima su nas posjećivali vanzemaljci još dok smo bili u povojima kao vrsta 😉

7. Tihomir Glavurdić

veljača 18, 2012 kod 9:27 pm

I tad su ljudi imali talenta

8. Boky

veljača 18, 2012 kod 9:46 pm

Izgleda kao DNK-a

9. Fợx Şŕinjine

veljača 18, 2012 kod 10:01 pm

Picasso

10. Neven Sabijan

veljača 18, 2012 kod 10:15 pm

ma čisti postmodernizam, nema šta….

11. Goran Šerbedžić

veljača 18, 2012 kod 10:30 pm

…evo javljaju mi iz režije da se to radi o autoportretu dviju snažno zaljubljenih ameba…

12. Iva Babic

veljača 18, 2012 kod 11:53 pm

oooo, tuljani?! …a ja sam mislila da je ovo dvostruki heliks DNA što mi je nekako imalo totalnog smisla :))

13. Suzette Astro

veljača 19, 2012 kod 10:40 am

Iva Babić, jelda? I meni je to prvo palo na pamet :)))

14. Filip Brkljača

veljača 22, 2012 kod 4:00 pm

“ovi tuljani bi mogli biti izrađeni pred više od 42 300 godina. U stvari, oni bi mogli biti i 43 500 godina stari.”
    dajte ljudi nađite si pametnijeg posla od ovih gluposti..t.j. pravi posao,da u stvarnosti pridonosite čovječanstvu u sadašnjosti..koga uostalom briga kad su ti tuljani nacrtani,osim desetak arheologa sirom svijeta?!:)

• violeta

veljača 26, 2012 kod 12:37 pm

da Filipe, zbog takvih koji razmišljaju kao ti arheolozi ni nemaju novaca za znanstvena istraživanja.