Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Društvene znanosti

“Pametni rast” smanjuje korištenje auta i emisije stakleničkih plinova

Novo istraživanje otkriva da bi pristup pametnog rasta u urbanističkom planiranju mogao bitno smanjiti broj kilometara koji stanovnici grada prevezu u jednoj godini. Studija o tome objavljena je u časopisu B.E. Journal of Economic Analysis and Policy.

Pametni rast fokusira se na razvoj kompaktnih i manjih gradova s kućama i radnim mjestima smještenim zajedno u neposrednoj blizini. Ovaj oblik urbanog dizajna skraćivanjem putovanja stanovnika cilja na smanjeno korištenje energije i emisije stakleničkih plinova vezane uz prijevoz. Tako američka savezna država Kalifornija već provodi pristup pametnog rasta kako bi se zadovoljile zakonske odredbe o smanjenju emisija plinova.

Istraživači na Sveučilištu San Francisco State otkrili su da bi 10% povećanja značajki pametnog rasta u gradu – uključujući gustoću stanovanja, radna mjesta po glavi stanovnika i infrastrukturu javnog prijevoza – dovelo do 20% smanjenja broja prevezenih kilometara po kućanstvu godišnje.

“Otkrili smo da bi promjenom načina organiziranja gradova značajno smanjili potrebu za gradskim putovanjima”, kazao je Sudip Chattopadhyay, profesor na Sveučilištu. “Promijenile bi se navike ljudi u vezi putovanja i oni bi vozili manje.”

Ovi posljednji rezultati u suprotnosti su s prijašnjim istraživanjima koja su pokazala da pametni rast u gradu ima tek mali utjecaj na potrebu za gradskim putovanjem. Chattopadhyay kaže da su u prošlosti ekonomisti tražili način kako bi pronašli pravu metodologiju za razumijevanje načina na koji se mijenja ponašanje ljudi kao odgovor na promjene u urbanističkom planiranju.

Za potrebe ove studije, Chattopadhyay je razvio inovativan način predviđanja ponašanja ljudi, posebno u vezi donošenja odluke o tome gdje će živjeti. Studija se usmjerila na 18 urbanih područja diljem Sjedinjenih Država i koristi podatke dobivene na popisu stanovništva i informacije iz izvještaja o putovanjima u američkim kućanstvima iz 2001. te podatke iz nacionalne baze podataka o prometu.

Istraživanje je pokazalo da pametne strategije rasta dovode do većeg smanjenja korištenja automobila nego povećanje poreza na motorna goriva. Ono upućuje da bi 10% povećanja troškova cijene jednog prevezenog kilometra rezultiralo s 18% smanjenja prevezenih kilometara po kućanstvu godišnje, u usporedbi s 20% smanjenja prevezenih kilometara po kućanstvu kod strategije pametnog rasta.

“To je samo nekoliko postotnih bodova, ali je ipak značajna razlika”, rekao je Chattopadhyay. “Pametan rast je postupna, dugotrajna promjena i ona stvara radna mjesta. Povećanje poreza može se brže provesti, ali ono je podložno promjenama ovisno o političkoj situaciji.”

Chattopadhyay primjećuje da postoje i druge prednosti pametnog rasta koje nisu proučavane u ovom istraživanju. Primjerice, odgovarajući dizajn stambene četvrti koji potiče hodanje može poboljšati zdravlje stanovnika, a razvoj kompaktnih gradova mogao bi spriječiti širenje gradskog prostora  i pomoći očuvanju otvorenih prostora.

2 komentara

2 Comments

  1. Sabo Tabi

    22 rujna, 2012 u 10:11 pm

    “pametni rast” – kako glup način da se maskira status quo

  2. 2izvora

    24 rujna, 2012 u 11:07 am

    pametni rast je da se koristi gravitacijska sila.

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Popularno

Znanost za početnike

Iako se s nama ne bi složila ekipa iz Flat Earth Societyja, Zemlja je okrugla. U redu, ne baš u pravom smislu riječi, ali...

Kemija

One nastaju u oblacima i to na temperaturama nižim od 0°C izravno iz vodene pare u zraku, a ne smrzavanjem vode kako se obično...

Znanost za početnike

Znanstvenici vjeruju da je u najvećem broju slučajeva uzročnik potresa mehanizam tektonike ploča, tj. kretanje litosferskih ploča i njihova međusobna interakcija.

Fizika

Jeste li oduvijek imali goruću želju putovati kroz vrijeme? Dobre vijesti! Putovanje kroz vrijeme je moguće. Zapravo, već to radite. Krećete se kroz vrijeme...

Fizika

Svima nam je dobro poznato da je Albert Einstein, jedan od najznačajnijih fizičara 20. stoljeća, bio uistinu zanimljiva i osebujna ličnost. No, jeste li...

Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Ekologija i okoliš

Lideri EU postigli su dogovor o smanjenju neto emisije stakleničkih plinova do 2030. godine.

Ekologija i okoliš

Iako emisija ugljičnog dioksida u SAD-u opada već desetak godina, BNEF procjenjuje da će ove godine doći do rekordnog pada.

Znanost

Razlog borbe za rješavanje problema globalnog zatopljenja i klimatskih promjena leži u povećanje količine stakleničkih plinova u našoj atmosferi. Staklenički plin je bilo koji...

Ekologija i okoliš

Mora li veći prosperitet nužno voditi do većeg ugljičnog otiska (eng. Carbon footprint) i do većih emisija stakleničkih plinova? U teoriji – ne, ali u...

Oglašavanje