Foto: NASA

Svemir

Pluton ipak zaslužuje biti planet, kaže Jim Bridenstine iz NASA-e

Iako je Pluton službeno izbačen iz planetarnog statusa prije više od deset godina, obožavatelji Plutona i dalje se bore za to malo kozmičko tijelo. NASA-in administrator Jim Bridenstine, je izjavio: “Samo da znate, prema mom mišljenju, Pluton je planet, i možete napisati da je NASA-in administrator ponovo Pluton proglasio planetom.

Ta izjava ide protiv službene odluke koju je Međunarodna astronomska unija (IAU) donijela 2006. godine, a koja je rezultat glasanja među astronomima.

Ali na zadovoljstvo simpatizera Plutona, Bridenstine je ponovio : ”Pluton je planet, toga se držim. To je što su mene učili i u to vjerujem.”

Američki astronom Clyde Tombaugh otkrio je Pluton davne 1930. godine. Neki istraživači počeli su dovoditi u pitanje Plutonsku planetarnost krajem 1990-ih, nakon što je postalo jasno da je Pluton bio daleko sam od sebe u Kuiperovom pojasu, prstenu ledenih tijela izvan Neptunove orbite.

Nakon godina rasprava i otkrića Erisa 2005. godine, udaljenog objekta još većeg od Plutona, IAU je oduzeo Plutonu njegov planetarni status.

Umjesto toga, utvrdio je IAU, Pluton i slična tijela trebali bi biti klasificirani kao patuljasti planeti. Da bi kozmičko tijelo bilo klasificirano kao planeta, potrebno je da zahtijeva da kruži oko Sunca te da ima gotovo okrugli oblik”, a astronomi koji su glasali odlukom 2006. nisu bili uvjereni da je Pluton ispunio taj posljednji kriterij.

No odluka je bila vrlo kontroverzna i takva ostaje i danas. Mnogi se znanstvenici i laici zalažu za planetarni status Plutona.

Jedan od najistaknutijih je Alan Stern, glavni istraživač NASA-ine misije New Horizons, koji je na Pluton letio 2015. godine, otkrivajući zadivljujuće složen i raznolik svijet s velikim planinama i ogromnim dušično-ledenim ravnicama.

Stern je dugo smatrao odluku IAU-a nenaučnom, tvrdeći da je prvenstveno napravljena da bi se broj “službenih” planeta održao na broju koji nije prevelik.

Više u Svemir