Astronomija

Pogledajte ‘Kozmičku ružu’ udaljenu čak 3300 svjetlosnih godina

Infracrvena fotografija prikazuje velik broj mladih zvijezda, starih par milijuna godina, koje su se okupile u grozdu Berkeley 59 koji se nalazi u zviježđu Kefej.

NASA-in je svemirski teleskop WISE (Wide-Field Infrared Survey Explorer) načinio još jednu zaprepašćujuću fotografiju koju su znanstvenici odmah prozvali “Kozmičkom ružom”. Infracrvena fotografija prikazuje velik broj mladih zvijezda koje su se okupile u grozdu Berkeley 59 koji se nalazi oko 3300 svjetlosnih godina od Zemlje u zviježđu Kefej.

“Zvijezde su male plave točkice desno od središta fotografije. Polako izlaze iz oblaka prašine gdje su se rodile. To su vrlo mlade zvijezde, stare svega nekoliko milijuna godina”, objasnili su u NASA-i.

Crvenkasti sjaj koji maglici daje oblik ruže je prašina ugrijana toplinom zvijezdi dok je zeleni rub, svojevrsno ocvijeće, hladan plin. S druge strane, crveni izvori koji se mogu vidjeti upućuju na stvaranje druge generacije zvijezda na samoj površini “zvjezdanog rodilišta”.

WISE je jedan od najproduktivnijih NASA-inih svemirskih teleskopa koji se do sada proslavio fotografijom nama najbliže galaksije, Andromede. Također, služi i za “nadopunjavanje” drugih teleskopa poput Hubblea koji se fokusiraju na jedan svemirski objekt dok WISE pomoću infracrvenih kamera pokazuje utjecaj tog objekta na njegovo susjedstvo.

Izvor: Jutarnji List