Oboljenja i poremećaji

Pokušaj zaustavljanja hepatitisa C u preotimanju molekula

Aurora, Colorado (27. prosinca 2012.) – Istraživači sa Medicinske škole pri Sveučilištu u Coloradu shvatili su pojedinosti o tome kako virus hepatitisa C preuzima napadnutu stanicu. Otkriće bi moglo ukazati na nove načine tretmana virusa.

Hepatitis C preotme mehanizam kojim stanica stvara proteine i koristi ga za stvaranje vlastitih proteina. Tijekom posljednja dva desetljeća istraživači su shvatili da hepatitis C u tu svrhu koristi molekulu RNA. Sada pokušavaju popuniti detalje.

Jedan od ključnih detalja objavljen je 23. prosinca u članku časopisa Nature Structural and Molecular Biology. Napisali su ga Jeffrey Kieft, Ph.D, izvanredni profesor na Zavodu za biokemiju i molekularnu genetiku Sveučilišta u Coloradu i mlada znanstvenica s Instituta za medicinsko istraživanje Howard Hughes, njegova bivša postdiplomska studentica, Megan Filbin, dr.sc, diplomantica u programu molekularne biologije.

Radeći s istraživačima iz laboratorija Tamira Gonena Istraživačkoga kampusa Janelia Farm pri Institutu za medicinsko istraživanje Howard Hughes, Kieft je koristio elektronski mikroskop vrlo visoke snage da bi snimio slike pojedinih molekula RNA hepatitisa C u interakciji sa staničnim mehanizmom. Istraživači su kombinirali ove slike s drugim eksperimentima i tragovi su ih doveli do identificiranja novoga načina na koji RNA virusa preuzima stanični mehanizam.

Naime, znanstvenici su se usmjerili na to kako RNA hepatitisa može manipulirati ribosomom, tvornicom staničnoga proteina, i utjecati na dio procesa proizvodnje proteina koji se zove translokacija. No, uočili su nešto drugo – čak i vrlo male promjene u interakcijama važnima za postupak preotimanja mogu biti blokirane.

“To otvara put razvoju lijekova za borbu protiv hepatitisa C na način na koji dosadašnja terapija nije djelovala”, kaže Kieft.

Izvor: University of Colorado Denver