Bakterije i virusi

Potvrđeno: Ebola se prenosi i seksualnim kontaktom

Američki vojni znanstvenici su genetskom analizom došli do otkrića da se Ebola virus može prenjeti i seksualnim putem, prenosi New England Journal of Medicine. Eksperiment je napravljen u Liberiji, i to u laboratoriju koji je postavila američka vojska uz pomoć Liberijskog instituta za biomedicinska istraživanja (Liberian Institute for Biomedical Research).

Da se podsjetimo, Ebola virus je naziv za grupu virusa iz roda Ebolavirus, porodice Filoviridae. Uzrokuje ebolsku hemoragijsku groznicu ili uobičajeno ebolu, bolest iz skupine virusnih hemoragijskih groznica.

Analiza krvi pacijentice je provedena u svibnju ove godine, u trenutku kada punih 30 dana nije zabilježen ni jedan novi slučaj bolesti. Rezultati testova pacijentice su bili pozitivni, a njena izjava da je imala seksualne odnose s partnerom koji je prebolio samu bolest još prošle godine u znanstvenicima je pobudila novu sumnju i potakla ih na nova istraživanja.

Izuzet je uzorak partnerovog sjemena te je testiran na virus ebole. Test je bio pozitivan unatoč tome da je razina virusno zarazne RNA bila jako niska.

Dr. Jason Lander, zaposlenik u USAMRIID (United States Army Medical Research Institute of Infectious Diseases) je potvrdio kako se genom virusa ebole pronađen u krvi pacijentice podudara sa genomom virusa pronađenom u sjemenu njenog partnera, te kako je tim putem potvrđena mutacija genoma koja nije nikad zabilježena na području zapadne Afrike.

Ovim istraživanjem zaključujemo da je virus evoluirao na potpuno novi stadij, te da populacija zapadne Afrike postaje potencijalno novo žarište širenja virusa ukoliko se prethodno oboljele ne educira o svim putevima prijenosa bolesti koji mogu biti aktivni godinama nakon izlječenja.

1. Marijo Anković