Connect with us

Znanost

Alternativna medicina

Potvrđeno je: homeopatija je nedjelotvorna


Ako ste se pitali, homeopatija je jednako učinkovita kao i svaki drugi placebo. Ustvrdila je to, među ostalima, i studija Sveučilišta Bond.

Homeopatija je, da ponovimo, poznata metoda alternativne medicine koja se drži pravila da se slično liječi sličnim, a utemeljitelj joj je njemački liječnik iz 18. stoljeća, Samuel Hahnemann.

Homeopatski pripravci se rabe u jako razrijeđenim dozama, a niske koncentracije homeopatskih pripravaka često ne sadrže nijednu molekulu otopljene tvari. Znanstvena istraživanja ni prije nisu uspjela dokazati učinkovitost homeopatskih pripravaka, a ovaj put imamo još jedno.

Inače, kao odgovor na sve kritike znanstvene zajednice moderni su zastupnici homeopatije počeli zastupati teoriju kako voda ima memoriju te da tako otopljene tvari ostavljaju svoj “potpis” u njoj (čak i kad više nisu u njoj fizički prisutne), iako je to samo po sebi prilično osebujno kad uzmemo u obzir  fizikalne i kemijske zakonitosti koje dokazuju suprotno.

Profesor Paul Glasziou s Bond sveučilišta u Australiji predvodio je s Nacionalnim centrom za medicinska istraživanja prošle godine istraživanje koje je proglasilo homeopatiju neučinkovitom. Do toga je došlo nakon što su pregledima zaključili da kontroverzni alternativni tretman nema nimalo veći efekt od bilo kojih placebo lijekova.

Članovi istraživanja su ispitali dokaze u 176 slučajeva u kojima je bilo primijenjeno liječenje homeopatijom kako bi došli do zaključka je li ovaj tretman validan. Među nabrojanim slučajevima bilo je ukupno 68 različitih zdravstvenih problema i stanja, a otkriveno je da ne postoji nijedan dokaz o tome kako je homeopatija učinkovitija od placeba.

“Praktičari vjeruju da se na ovaj način više tvari razgrađuje te da upravo to daje veću učinkovitost u liječenju simptoma. Razni homeopatski lijekovi, pak, sadrže supstancu koja je razrijeđena više puta u vodi sve dok nije potpuno ili skoro potpuno nestala originalna supstanca”, navodi Glasziou.

Dodao je također kako ipak razumije zašto se utemeljitelj homeopatije, Samuel Hahnemann, okrenuo toj metodi liječenja. Dovoljno je samo prisjetiti se kako je medicina izgledala u 18. stoljeću i na kojem je nezadovoljavajućem stupnju razvoja bila.

Negdje, nešto nevjerojatno čeka da bude otkriveno.

158 komentara

158 Comments

  1. Sa Nja

    ožujak 8, 2017 kod 10:44 am

    ma svašta…

  2. Igor Belović

    ožujak 8, 2017 kod 10:57 am

    Plaćen članak od strane farmaceutskih korporacija.

    • Marko Vižintin

      ožujak 8, 2017 kod 11:47 am

      Jer homeopati rade pro bono

    • Senad Kolasinac

      ožujak 8, 2017 kod 1:13 pm

      Jedan od komentara u vezi sa homeopatijom:

      “Nekomercijalnost? NEKOMERCIJALNOST??? Za ime svijeta, homeopatije je jedan od najprofitabilnijih biznis-modela u povijesti. “Homeopati” su smislili način da prodaju 5 mililitara čiste vode za 10 eura. 1999. su u USA prodali čiste vode ili inetrnih tableta za 400 milijuna dolara. Teoretski od nanograma početnog aktivnog sastojka mogu proizvesti dovoljno homeopatskog pripravka za cijeli naivni svijet od danas pa dok se sunce ne ohladi.”

      http://portal.connect.znanost.org/2008/12/glas-koncila-o-homeopatiji/

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 4:20 pm

      #onokad ne kužiš ni srednjoškolsku fiziku i kemiju pa vjeruješ u homeopatiju.

      I zato je, djeco, potrebna hitna reforma školstva.

    • Duje Buric

      ožujak 8, 2017 kod 9:51 pm

      A sine nitko ti ne brani da kad dobiješ rak piješ programiranu vodu i guraš kuglice beladone…

  3. Samo Iva

    ožujak 8, 2017 kod 10:58 am

    Ahaha,jaooo ,,bravo za znanost bas ste znanstveno dokazano ono priglupi poprilicno.

    • Marko Vižintin

      ožujak 8, 2017 kod 11:49 am

      Dnevno.hr ti je u drugom smjeru. Falila si skretanje

    • Vlatko Zeman

      ožujak 8, 2017 kod 1:55 pm

      Znanost radi za lovu a ne za ljude. a sta ces od neceg se mora zivjet

    • Goran Marinić

      ožujak 8, 2017 kod 4:56 pm

      Homeopati rade pro bono?

    • Žarko Radulović

      ožujak 8, 2017 kod 8:08 pm

      E, tard ekipo, ajde prestanite koristiti onda stvari koje vam je znanost dala, kad ste toliko protiv nje. OK? Jednostavno odustanite od kompjutera, antibiotika, jeftine hrane i inog i spasite, kako sebe, tako i nas

  4. Ben Painter

    ožujak 8, 2017 kod 11:07 am

    Potvrdjeno da hemoterapijom i zracenjem nije niko ozdravio vec naprotiv brze je preminuo nego da se nije lecio.. Prirodnim lecenjem je dokazano primerima iz zivota da ima izlecenih iako ih je u malom broju i ta terapja se nesme prekidati do kraja zivota.

    • Jane Rachel Jones

      ožujak 8, 2017 kod 11:27 am

      Ne.

    • Senad Kolasinac

      ožujak 8, 2017 kod 11:45 am

      Potvrđeno je da je desetak ljudi koje znam uspješno izliječeno hemoterapijom ili zračenjem. A da ne govorim o tome šta govore statistike i validne naučne studije.
      Na primjer:

      http://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(07)61087-3/abstract

    • Ante Maras

      ožujak 8, 2017 kod 12:33 pm

      Znate li vi citat uopce prije nego sta ista komentirate

    • Senad Kolasinac

      ožujak 8, 2017 kod 1:07 pm

      I? Tvrdiš da hemoterapija ne liječi, pozivaš se na par “izlječenja” homeopatijom, a kad ti ja navedem da znam bar desetak ljudi koji su se izliječili hemoterapijom šta ti napišeš? Pitaš znam li čitati?

      Moj lični primjer te demantuje. Hiljade i hiljade naučnih studija te demantuju. A ti pitaš znam li čitati?

  5. Miro Ščuric

    ožujak 8, 2017 kod 11:17 am

    Idiotov navek bu!

  6. Jane Rachel Jones

    ožujak 8, 2017 kod 11:29 am

    Koji komentari…. Zna se već dugo da je homeopatija neučinkovita i drago mi je da se to raskrinkava. Uvjeriti ljude jako je teško ali možda ova činjenica pomogne barem onima koji se dvoume između klasične medicine i ove klasične prevare.

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 4:54 pm

      Vi gospodzo pojma nemate sta pricate.Dali ste nekada koristili homeopatiju?

    • Jane Rachel Jones

      ožujak 8, 2017 kod 5:00 pm

      Htjela sam se baviti homeopatijom prije 10ak godina pa sam sve lijepo proučila, gospođo.

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 5:12 pm

      Dali ste je koristili?

    • Jane Rachel Jones

      ožujak 8, 2017 kod 5:33 pm

      Ne, imala sam 18 il 19 godina i nisam imala zdravstvenih problema. Pričala sam s jednom homeopatkinjom, nekoliko doktora i pročitala nekoliko radova i tako formirala mišljenje kroz nekoliko godina do sam studirala.

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 8:09 pm

      Jane Rachel Jones Ocigledno imate jako oskudno znanje i uopste niste shvatili principe homeopatije,zato nemojte zbog svog licnog neznanja da sirite dezinformacije.

    • Ivana Kovač

      ožujak 8, 2017 kod 8:19 pm

      Joana Stanik principi homeopatije su izrazito stupidni.

    • Dino Alberini

      ožujak 8, 2017 kod 8:23 pm

      Voda “pamti” lijek ali ne i drek. To je “princip” homeopatije.

    • Senad Kolasinac

      ožujak 8, 2017 kod 8:58 pm

      Izgleda da i voda ima selektivno pamćeje, uostalom kao i pobornici homeoprevare, pardon homeopatije.

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 9:14 pm

      “uopste niste shvatili principe homeopatije”

      Ja jesam. Cisterna vode u koju je ubačena kap lozovače pa ju se provozalo dvajst kilometara po kaldrmi da se malo protrese udara jače nego litra čiste lozovače.

      Trebalo bi tako prodavati homeopatsku rakiju po sajmovima alternative.

    • Ivan Bago

      ožujak 9, 2017 kod 9:03 am

      Homeopatija = 2. iz biologije i 1. iz kemije

    • Božo Androić

      ožujak 9, 2017 kod 10:47 am

      Ali… ribe se jebu u vodi!

  7. Miroslav Božić

    ožujak 8, 2017 kod 11:33 am

    Treba to objasniti izljecenim ljudima

  8. Senad Kolasinac

    ožujak 8, 2017 kod 11:48 am

    Zanimljivo je koliko ljudi vjeruje u zabludu iz 18. vijeka. Zar smo toliko unazađeni?

    • Ante Maras

      ožujak 8, 2017 kod 12:35 pm

      Da li si imao Mozda karcinom kad si tolko pametan??? Kolko je stara kineska medicina, kad vec citas sranja po imternetu onda procitaj sve

    • Senad Kolasinac

      ožujak 8, 2017 kod 1:04 pm

      Ne moram imati karcinom da bi znao da ga savremena medicina liječi, niti da bi znao da ga homeopatija ne liječi.
      Isto tako, ne moram skočiti iz aviona bez padobrana da bih znao da je to opasno po život.

      Nebitno je koliko je kineska medicina stara. Ovdje se pozivaš na logičku grešku “argument tradicije”:

      Argument kojim se tvrdi da je neki stav točan samo jer su ga se držale prijašnje generacije. Ipak, činjenica da su je naši preci držali ispravnom nema nikakvog odraza na istinitost neke tvrdnje. Naši preci su vjerovali je Zemlja ravna ploča i da smo u centru svemira, što se pokazalo netočnim. Pogreška suprotna ovoj bi bila Prizivanje noviteta, odnosno tvrdnja da je novi izum, običaj ili teorija samim time superioran onim starijim.”

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 4:21 pm

      “ne moram skočiti iz aviona bez padobrana da bih znao da je to opasno po život.”

      Ali ja znam ženu koja je pala sa 10.000 metara bez padobrana i preživjela!

      (logika alternativaca)

    • Goran Marinić

      ožujak 8, 2017 kod 4:59 pm

      Doduše, postoji i teorija da je iz državnih sigurnosnih razloga prijavljena kriva visina s koje je pala.

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 5:15 pm

      Nebitno, Džejsone, mogu navesti i više ruskih i njemačkih pilota koji su provjereno pali sa po par kilometara i preživjeli. That not be the point.

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 8:15 pm

      Be radi se o tome dali neko veruje ili ne fakt je da homeopatija funkcionira i to odlicno sto ne ide na racun farmaceutskoj industriji.Kada se vi budete lecili homeopatijom onda mozede da kritikujete ,a do tada nemojte davati glupe komentare koje pokazuju vasu neukost samo.Kada zatali medicina i lekovi na koje postajes alergican i kada pomaze homeopatija sta ces onda reci-zabluda il istina?

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 8:55 pm

      “nemojte davati glupe komentare koje pokazuju vasu neukost ”

      Oprosti, ali kako si ti prošla fiziku i kemiju u srednjoj školi? Ili osnovnoj? Jer su te još tamo trebali naučiti zašto homeopatija ne radi.

    • Senad Kolasinac

      ožujak 8, 2017 kod 8:57 pm

      Postoje li dokumentovani (a ne anegdotski) slučajevi izlječenja homeopatijom?

      Postoje li dvostruko slijepe studije kontroisane placebom, koje dokazuju da je homeopatija uspješnija od placeba? Postoje li dvostruko slijepe studije kontrolisane placebom koje dokazuju da je homeopatija uspješnija od hemoterapije?

      Ili samo imate anegdote?

      Da u homeopatiji ima ičega, ne bi pribjegavali vrijeđanju (ad hominem), anegdotskim “dokazima”, pomjeranju golova i sličnim (namjernim) logičkim greškama, nego bi objasnili tačan mehanizam.

      A baš me zanima tačan mehanizam izlječenja bez aktivnog sastojka u lijeku, nešto što je moguće shvatiti bez zalaženja u mistiku i kvazifilozofiju. Dakle, kratak i jasan opis mehanizma.

      Kako je rekao Einstein, ako neku pojavu nisi u stanju objasniti tko da je razumije i dijete, onda je ni sam ne razumiješ.

      Evo, ja ću kratko i jednostavno objasniti anegdotska izlječenja homeopatijom: to je jedan od dva slučaja:
      1. Placebo
      2. Čovjek nije ni bio bolestan (pogrešna dijagnoza – kao u nedavnom slučaju žene u BiH kojoj su greškom dijagnostifikovali rak – da se liječila homeopatijom bila bi ubijeđena da je na taj nain izliječena i sada bi bila primjer izlječenja homeopatijom).

    • Senad Kolasinac

      ožujak 8, 2017 kod 9:10 pm

      Kad zataji medinica, prilično sam uvjeren da mi neće pomoći to što ću popiti čašu vode. Pa makar uz nju popio šećernu tabletu.

  9. Vlatko Zeman

    ožujak 8, 2017 kod 12:25 pm

    Ne bih se složio. Samo zato sto nema znanstvenog objašnjenja kako to djeluje ne znači da ne djeluje.

    • Senad Kolasinac

      ožujak 8, 2017 kod 1:18 pm

      Ali zato ima bro znanstvenih dokaza da ne djeluje.

    • Senad Kolasinac

      ožujak 8, 2017 kod 1:19 pm

      Kažem “čuveni” jer svako malo se objavi kako su Rusi poklonici nekih od pseudolijekova.

    • Vlatko Zeman

      ožujak 8, 2017 kod 1:25 pm

      Ljudi to koriste i pomaze im znam to po sebi kada sam koristio. Homeopatija ne dijeluje na principu kemijskih reakcija da bi pri tome nesto ljecila a drugo stetila. Prirodna metoda podizanja energije na razini biofotonike te se organizam lakse sam izlijeci jer ljudsko tijelo ima sposobnost samoizljecenja.

    • Marko Vižintin

      ožujak 8, 2017 kod 1:51 pm

      Ne, ovdje je dokazano da NE DJELUJE. Ne da djeluje a ne zna se zašto.

    • Goran Marinić

      ožujak 8, 2017 kod 4:58 pm

      “Vidim po sebi” spada u neobjektivne izvore.

    • Vlatko Zeman

      ožujak 8, 2017 kod 5:20 pm

      Pa i znanstveno potvrdeni ljekovi kod nekog djeluju a kod nekog ne. Onda je i to pseudoznanost.

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 5:57 pm

      “i znanstveno potvrdeni ljekovi kod nekog djeluju a kod nekog ne”

      Zapravo djeluju kod svih, ali sa više ili manje efekta odnosno nuspojava.

      Dok homeopatski ne djeluju ni kod koga jer krše temeljne zakone fizike i kemije. 🙂

    • Vlatko Zeman

      ožujak 8, 2017 kod 6:26 pm

      Zakoni fizike se cesto prosiruju. Homeopatija djeluje jer ju koristi puno ljudi te se ljudi bolje osjecaju i proces lijecenja je mnogo brzi. Radi na principu zracenja. I sam znas kad je covjek lose da “zraci losije” uzimanjem homeopatskih globulica podizes svoje “zracenje”. Vrijeme ce to pokazati i koji su to prirodni zakoni. Ako mislis da je to placebo sjeti se da je placebo i kod “znanstvenih” lijekova. Ne djeluju svi ljekovi identicno na covjeka. Tom idealu tezi znanost ali to nikad nece biti jer covjek nije masina kako znanost zeli covjeka svesti.

    • Goran Marinić

      ožujak 8, 2017 kod 8:21 pm

      Jedino znanstveno dokazano djelovanje homeopatije je placebo. Dakle, nikakvo stvarno.

    • Ivana Kovač

      ožujak 8, 2017 kod 8:28 pm

      Vlatko Zeman kojeg zračenja?

    • Vlatko Zeman

      ožujak 8, 2017 kod 8:30 pm

      Stavio sam to zracenje pod navodnike, ali znas na sto mislim

    • Marko Vižintin

      ožujak 8, 2017 kod 8:46 pm

      Cek cek cek. Homeopatija radi jer sljaka po zakonima fizike , samo je problem sto ti zakoni jos nisu otkriveni? Krasno.

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 8:53 pm

      “Zakoni fizike se cesto prosiruju. ”

      Ummm… ne, ne baš. Dopunjuju da, ali se ne ruše.

      Homeopatija zahtijeva da zaboravimo nekoliko fundamentalnih stvari u fizici i kemiji. Što je malo zeznuto, jer ako ti zakoni ne rade onda smo mi mrtvi.

      A s obzirom da nismo mrtvi, rekao bih da je homeopatija rezervirana za ljude koji ne poznaju ni fiziku ni kemiju.

    • Vlatko Zeman

      ožujak 8, 2017 kod 9:20 pm

      Igra rijeci. To sam i mislio da se dopunjuju. Ne radi se o zakonima kemije jer ovdje ni nema kemije jer nisu bitne kemijske reakcije.

    • Ana Laura

      ožujak 8, 2017 kod 9:29 pm

      Moras ti jos puno ucit. I to ne o zracenjima vec o osnovnim stvarima. Voda nema memoriju i ne zraci…….

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 9:32 pm

      “ovdje ni nema kemije”

      Ima… H2O. I ništa više. 🙂

    • Vlatko Zeman

      ožujak 8, 2017 kod 9:32 pm

      A sto je s pokusima kristalizacije u vodi pri razlicitij glazbi ili izrecenoj namjeri? Nedostaje teorija koja bi to objasnila pa je odmah fejk i nije vrijedno spomena. Zao mi je sto to moram reci ali to je tragedija znanosti.

    • Ana Laura

      ožujak 8, 2017 kod 9:34 pm

      Kad si vec toliko zapeo za zracenje uci o radioaktivnim supstancama. Ustedi si novac i pusti homeopatiju. Vjerovanje u nju granici s vjerovanjem u magiju. A na tvoju i moju zalost magija ne postoji.

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 10:03 pm

      “sto je s pokusima kristalizacije u vodi pri razlicitij glazbi ili izrecenoj namjeri?”

      Ne znam za druge, ja ih koristim kao primjer kako će neki ljudi povjerovati u bilo što što im zvuči lijepo.
      Pogotovu ako imaju malo do nikakvo poznavanje znanosti.

  10. Maja Tomic

    ožujak 8, 2017 kod 12:37 pm

    Potpuno nedelotvorna. Jedina alternativa zvaničnoj medicina je ajurveda

    • Marko Vižintin

      ožujak 8, 2017 kod 1:52 pm

      Potpuno nedjelotvorna. Nema alternative medicini.

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 4:24 pm

      “Jedina alternativa zvaničnoj medicina je ajurveda”

      Imala je 5.000 godina da nešto napravi. Onda je sedamdesetih godina indijska vlada izgubila strpljenje i krenula sa sustavnom primjenom zapadnjačke medicine.

      Prosječan životni vijek Indijca je u jednoj generaciji produljen za 25%, smrtnost djece pala je za 80%, polio i velike boginje iskorijenjene su a ostale su bolesti drastično srezane.

      Pa ono, ajmo malo pogledati semafor i koji rezultat stoji na njemu: u 30-ak godina zapadnjačka je medicina napravila što ajurveda nije uspjela u 5.000 godina.

    • Maja Tomic

      ožujak 8, 2017 kod 4:35 pm

      Tačno je da je ajurveda potisnuta dolaskom zvanične medicine. To ipak ne znači da nije delotvorna kao u slučaju homeopatije.

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 5:09 pm

      Ne, to znači da u 5.000 godina nije izliječila ama baš ništa.

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 8:18 pm

      Po vasem komentaru vidi ste da ste potpuno nepismena.U alternativnu medicinu ne spada samo ajurveda nego redom su kineska medicinahomeopatija pa onda tek klasicna medicina.Deo ajurvede je fitoterapija koja mozda kod nas nezove se ajurveda ali nasi pretci itekako a ranije i farmaceuti koristili su biljke za spravljanje lekovaa ne sinteticke ko sada.Jako je lose kada neko je nesto nacuo ali je slabo razumeo

    • Maja Tomic

      ožujak 8, 2017 kod 8:28 pm

      Može biti zato što se 8 godina lečim ajurvedom da sam nepismena? Za razliku od vas koji ste samo čuli za par termina..

    • Marko Vižintin

      ožujak 8, 2017 kod 9:31 pm

      Majo da se lijecite pravom medicinom mozda bi dosad i izlijecili to sto Vas tisti, niste na to pomislili?

    • Ivan Gorsek

      ožujak 9, 2017 kod 9:31 am

      Jedina alternativa sluzbenoj medicini je dobar imunitet. Kad opako zagusti onda alternative nema!

  11. Vlatko Zeman

    ožujak 8, 2017 kod 12:46 pm

    Kad se ti znanstvenici koji rade za kemicare odnosno farmaceute pocnu baviti proucavanjem biofotonike odnosno emitiranjem svjetlosti kod zivih bica shvati ce kako to djeluje.

    • Marko Vižintin

      ožujak 8, 2017 kod 1:57 pm

      Ovdje je studija koja pokazuje da ne djeluje. Ne možeš dokazati da postoji nešto što postoji. Biofotonika istražuje međudjelovanje fotona i žive tvari, znanstvenici se poprilično bave već time. Nije mi jasno kakve to veze ima sa mućkanjem sokića…

    • Vlatko Zeman

      ožujak 8, 2017 kod 2:00 pm

      Biljke emitiraju svijetlost a upravo ta svjetlost “podize organizam”

    • Igor Sertić

      ožujak 8, 2017 kod 3:14 pm

      Koje valne duljine je ta svijetlost?

    • Vlatko Zeman

      ožujak 8, 2017 kod 3:17 pm

      Valna duljina vidljive svjetlosti samo vrlo slabog intenziteta te se teško detektira. Koliko ja znam postoje kamere za to.

    • Tomislav Nazifović

      ožujak 8, 2017 kod 4:13 pm

      Glupost. Ljudsko oko detektira ako vidi i jedan foton. Što znači da nikakav “vrlo slabog intenziteta” tu ne prolazi.

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 4:16 pm

      Ne kužiš, Zif, to su samozatajni fotoni.

    • Tomislav Nazifović

      ožujak 8, 2017 kod 4:20 pm

      Koje detektiraju samo posebne kamere i istočnjački mistici koji iste kamere prodaju za jeftinih $599.99, u inat farmaceutskim kompanijama kojima je samo u interesu zarada.

    • Vlatko Zeman

      ožujak 8, 2017 kod 4:57 pm

      Tomislav Nazifović ne bi se slozio da oko detektira jedan foton

    • Vlatko Zeman

      ožujak 8, 2017 kod 5:04 pm

      Onda bi mogao gledati po mraku. Zasto onda neke zivotinje bolje vide u mraku?

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 5:13 pm

      “ne bi se slozio”

      *biH*

      Apsolutno nebitno slažeš li se ti ili ne. Ljudsko oko detektira i pojedinačni foton. Provjereno. Mozak to filtrira do razine od 10 fotona/100 ms, inače bi bio preopterećen ‘bukom’.

      Neke životinje vide bolje po mraku jer imaju gotovo isključivo štapiće u oku, dok mi imamo mješavinu štapića i ćunjića.
      Za više podataka o građi oka, a vidim da ti je potrebno više podataka o građi oka, Google je tvoj poznanik.

    • Vlatko Zeman

      ožujak 8, 2017 kod 5:15 pm

      Onda bi covjek mogao pod zvijezdam ako oduzmem mjesicinu vrlo doboro vidjeti.

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 5:56 pm

      Daj si pola sata do sat da ti se oko prilagodi, moći ćeš se kretati po prirodi i bez mjesečine. Optička nam je rezolucija koma jer nismo noćne životinje, ali i pod zvijezdama razlikujemo tamne i svijetle površine.

      Obavljeno je preko nekoliko studija očiju, jer se znanost ne oslanja na “a meni se ne čini” kao što ti radiš. Oko po primitku čak i samo jednog jednog fotona šalje mozgu signal kojeg su instrumenti zabilježili. Znamo i prag na kojem mozak prestane ignorirati stalne signale oka, kako sam ti gore naveo.

    • Tomislav Nazifović

      ožujak 8, 2017 kod 6:38 pm

      Svaka čast, Gale.

    • Crnicki Gjuro

      ožujak 8, 2017 kod 7:49 pm

      S obzirom da sam jedno 4 godine letio po potpunom mraku a po VFR-u (iliti, bez instrumenata), da, ljudsko oko def vidi dovoljno dobro po mraku. Ej, zašto mi objašnjavamo osnove biologije čovjeku koji zagovara…biofotoniku?

    • Žarko Radulović

      ožujak 8, 2017 kod 8:03 pm

      Ja nemrem…biofotonika, jebotebog…

    • Goran Marinić

      ožujak 8, 2017 kod 8:18 pm

      Svatko tko je igrao neki RPG zna da biljke emitiraju svjetlost. Adaptacija ljudima.

    • Dino Alberini

      ožujak 8, 2017 kod 8:25 pm

      Crnicki Gjuro Noćni VFR sigurno nisi letio “bez instrumenata”.

    • Crnicki Gjuro

      ožujak 8, 2017 kod 8:26 pm

      nisam letio instrumentalno 😀

    • Crnicki Gjuro

      ožujak 8, 2017 kod 8:27 pm

      ako znaš bolji način da u jednoj rečenici objasniš da se po noći bez mjeseca vidi dovoljno dobro za VFR letenje, be my guest.

    • Duje Buric

      ožujak 8, 2017 kod 9:53 pm

      Svaka ti čast na strpljenju za bavit se ovakvima…

  12. Silvio Horvatić

    ožujak 8, 2017 kod 1:10 pm

    Anita Horvatić

  13. Ivan Cikatić

    ožujak 8, 2017 kod 1:30 pm

    Bolje placebo nego nocebo.

  14. Brunislav Matasović

    ožujak 8, 2017 kod 4:56 pm

    Jel’ to uopće trebalo dokazivati?

    • Ana Laura

      ožujak 8, 2017 kod 9:30 pm

      Pogledaj komentare.. kako ljudi u sve vjeruju. Pa ucinkovitiji je pojas za trbusne bez vjezbanja s top shopa od homeopatije..

  15. Joana Stanik

    ožujak 8, 2017 kod 4:57 pm

    Zanimiljivo procitala sam puno idijotskih komentara od ljudi koji pojma nemaju o homeopatiji i koji nisu je ni koristili.Gospoda farmaceuti neka mi odgovore kada neko dobije alergije na sva njihova sranja cime ce se leciti?I kako je onda homeopatija ucinkovita?

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 5:08 pm

      Što misliš kako je nama koji poznajemo fiziku i kemiju na barem srednjoškolskoj razini, a slušamo ljude koji vjeruju u homeopatiju?

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 5:11 pm

      Josip Gale ja nisam pitala dali veruje neko ili neveruje nego dali je koristi ili ne.Objasnite mi vi poznavaoci fizike hemije kada napravite alergiju na sve lekove i imate 40 temperaturu i homeopatski kako vi kazete neucinkoviti ljek spusti je ili milion drugih slucajeva ili situacija ?

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 5:47 pm

      “kada napravite alergiju na sve lekove ”

      Ova rečenica nema smisla.

      “imate 40 temperaturu i homeopatski kako vi kazete neucinkoviti ljek spusti je”

      Ne, vjerojatno se spustila prirodnim putem. Ili smo ‘zaboravili’ spomenuti hladne obloge/mazanje alkoholom/neku treću metodu koju smo koristili kod temperature 40°C.

      ” ili milion drugih slucajeva”

      Vjerujem da bi homeopatski ‘doktori’ oduševljeno prihvatili tvoju bazu podataka, jer ise stalno sprdamo sa njima sa “alo majstori, di su vam rezultati?”

      A što ćeš drugo? Homeopati mrtvi ozbiljni tvrde da se od jedne kapi rakije razblažene u cisterni vode napiješ žešće nego od litre rakije. Naravno da ćemo se sprdati.

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 6:52 pm

      Nisam ja homeopatski doktor nego korisnik i da nije homeopatije odavno bi bila 2 metra ispod zemlje.Na kraj krakjeva bitno je da se pomogne a takvih ko vas pola ljudi umiru.moj primer je bio kada nicim nemogu spustiti temp spustaju je homeopatski lekovi provereno puno puta.Za takve ko vas da vam da bog da je vase dete u pitanju da vidimo dali vi bi dali homeopatski lijek koji ce pomoci ili ono sto ne pomaze

    • Goran Marinić

      ožujak 8, 2017 kod 8:19 pm

      To s “da nije homeopatije odavno bi bila 2 metra ispod zemlje” spada u nedokazive tvrdnje.

    • Marko Vižintin

      ožujak 8, 2017 kod 8:42 pm

      Ja sam dozivio dva sudara i po mom iskustvu sudari nisu opasni jer sam izaso bez ogrebotine.

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 8:45 pm

      Goran Marinić pa ovako za nedokazane ko vas primer ako imate neki udarac i postane vam plavo modrica ili krvarenje na kozi popijte arniku pa vidite kako se povlaci ili uopste ne izlazi plavo

    • Senad Kolasinac

      ožujak 8, 2017 kod 9:06 pm

      Popio-ne popio, modrica se povlači. Tako “radi” homeopatija.

      To kao lovac koji se hvali ulovom kojeg je ustrijelio drugi lovac.

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 9:06 pm

      Probajte pa pricajte

    • Goran Marinić

      ožujak 8, 2017 kod 9:07 pm

      A što znači ako imam neki udarac i postane mi plavo, modrica ili krvarenje na koži, NE popijem arniku i vidim kako se povlači ili uopće ne izlazi plavo?

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 9:08 pm

      ako imate hematom medicinski mozda ce trebati mesec dana da ga sanirate sa arnikom za 4-5 dana

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 9:09 pm

      ili drugi primer kapi za snizenje secera u krvi – ako baba jaze rog nelaze – to je nesto sto se meri

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 9:12 pm

      “da ga sanirate sa arnikom”

      Ah ne, ne arnikom.

      Destiliranom vodom (10 eura po decilitri) čiji je praprapraprapraprapraprapradjed vidio arniku u prolazu. Možda. Na kraju, to je čista voda.

    • Senad Kolasinac

      ožujak 8, 2017 kod 9:13 pm

      Ne znam ni sam koliko modrica i je samo od sebe ozdravilo, naročito kao djetetu.

      Kako kažu – bez homeopatije boluješ sedmicu, sa homeopatijom tjedan.

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 9:13 pm

      voda je samo nosioc informacije ili globule kartice od masine gde se prave lekovi su vibracije

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 9:14 pm

      Senad Kolasinac neko je jednom rekoa ne reci kromanjoncu sta je televizor i onako on to nezna nit ce znati sta je

    • Goran Marinić

      ožujak 8, 2017 kod 9:19 pm

      A što znači ako hematom nestane sam od sebe ili medicinski za 4-5 dana ili se sam od sebe šećer spusti?

      Poanta je da je nedokazivo da je bilo što od navedenog na nekoj osobi posljedica tretmana X. Jer se ne može znati što bi bilo da taj tretman nije uzela. Zato služe istraživanja, da utvrde ima li tretman X neko djelovanje. Kad se utvrdi da ima, tad se može govoriti o tome da postoji utjecaj tretmana X.

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 9:20 pm

      znaci ne izvrcite moje reci rekla sam kod visokog secera meris ga uzimas kapi i posle sat vremena meris ga

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 9:21 pm

      “Jer se ne može znati što bi bilo da taj tretman nije uzela.”

      I zato se uvijek rade double blind studije sa dovoljno velikim uzorkom ljudi.

      I zato homeopatija padne na ama baš svakoj. 🙂

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 9:21 pm

      Ja se lecim homeopatijom jer sam alergicna na sve antibiotike i nema sta da mi daju lekari i kada dobijem upalu pluca ona ne prolazi sama od sebe nego lecim se homeopatijom.Izgleda neki ljudi nemogu da shvate neke stvari pa treba se nacrtati

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 9:25 pm

      “Izgleda neki ljudi nemogu da shvate neke stvari ”

      Tako je. Recimo nama je jasno da ti ne poznaješ ni fiziku ni kemiju i da ti zato nije jasno zašto je homeopatija tako bolno očigledna glupost.

      Samo pazi kada popiješ sljedeću čašu vode, tko zna odakle je pokupila vibracije. 3:)

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 9:26 pm

      A ti pazi da ne dodzes u situaciju da ti ta voda zatreba

    • Ana Laura

      ožujak 8, 2017 kod 9:27 pm

      Ljudi mjesaju homeopatiju s prirodnim ljekovima. Dakle razlika je da homeopatija ne lijeci,osim ucinka placeba,al jeftinije ti je kipit tic tac i zamislit da je to cudesni lijek. A prirodni ljekoviti pripravci lijece u odredenoj dozi. Prestanite to mjesat.
      I na kraju najbitnije. Voda nema pamcenje ni memoriju ni nista. Znanstveno potvrdeno. Voda lijeci samo zed. Ako ste zedni popijte ju i vis necete bit zedni. Ako ste prehladeni tu su med i kamilica a ako vas jako boli lijekovi.
      Nemojte trosit novac na gluposti.

    • Goran Marinić

      ožujak 8, 2017 kod 9:29 pm

      Da, Joana, izmjeriš da je pao. Međutim, ne možeš znati da je to od uzimanja kapi.

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 9:31 pm

      ako probas sam ces se uveriti i mozes kapima da odrzavas secer u normalu

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 9:31 pm

      u suprotnom takvi ko ti primace lekove ili insulin pa ko voli nek izvoli

    • Goran Marinić

      ožujak 8, 2017 kod 9:33 pm

      Izmjerim tlak. Vidim da je visok. Gledam kroz prozor i vidim crveni auto. Izmjerim tlak sat vremena kasnije, pao je. Što zaključujem?

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 9:33 pm

      Ana Laura i vi ana pojma nemate sta je homeopatija – trebalo bi da vidite lecenje psorijazu sa homeopatijom ili jos mali milion zdravstvenih problema koje leci pa da se uverite

    • Marko Vižintin

      ožujak 8, 2017 kod 9:34 pm

      Joana, ti si opasna po javno zdravlje. Jel ti to ozbiljno promices neuzimanje inzulina?!

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 9:34 pm

      Goran Marinić ocigledno nerazumemo se ili necemo se razumeti izvolite visoki tlak lecite i trujte se lekovima

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 9:35 pm

      Marko Vižintin i te kako moze se bez insulina sa korekcijom ishrane i alternativnih lekova

    • Josip Gale

      ožujak 8, 2017 kod 9:35 pm

      “ako probas sam ces se uveriti”

      Probali smo, srećo. Tome i služe studije: uzmeš sto ljudi i pedesetorici daješ homeopatske pripravke a pedesetorici obične tablete Natrena. Sa time da ni oni koji dijele tablete ni oni koji ih piju ne znaju što piju.

      I onda nakon nekog vremena gledaš koliko se u kojoj grupi povuklo kojih bolesti.

      Napravljeno preko nekoliko puta… homeopatija nije nikada bolja od tableta Natrena.

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 9:37 pm

      Nemojte mi objasnjavati placebo efekt – kada imate 40temperaturu ,nemozete da disete,alergicni ste na lekove i sta sada? zasto da ne uzmem homeopatske lekove objasnite mi koje bar kod mene dokazalo se kako finkcionisu

    • Goran Marinić

      ožujak 8, 2017 kod 9:38 pm

      Ja ne govorim u ovom konkretnom slučaju o homeopatiji samoj po sebi nego o tome zašto ono što tvrdiš nije nikakav dokaz.

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 9:39 pm

      Na kraju krajeva nije svakome dano da razume sve stvari a i nemam zasto da se raspravljam samo zalosno je sto komentari pisu ljudi koji pojma nemaju ohomeopatiji to je prvo,a drugo svako moze da izabere put kojim ce se leciti

    • Joana Stanik

      ožujak 8, 2017 kod 9:40 pm

      dokaz je padanje temperature koja ne bi spala i disanje i lecenje

    • Ivan Gorsek

      ožujak 9, 2017 kod 9:24 am

      Kako znas da ne bi pala?

  16. Luka Mustapić

    ožujak 8, 2017 kod 5:19 pm

    Dapače, najnovija. Tribalo bi popricat s njima malo.

  17. Mario Đurić

    ožujak 8, 2017 kod 6:07 pm

    Maja Brkić

  18. Divna Gegic

    ožujak 8, 2017 kod 9:08 pm

    kako za koga 🙂

  19. Senad Kolasinac

    ožujak 8, 2017 kod 9:08 pm

    Homeopatija mi je kao ona fabrika u Nadrealistima. Fabrika za ništa, koja proizvodi ništa.

  20. Grgur Plavec

    ožujak 8, 2017 kod 11:32 pm

    Ema Šram nije istina

    • Ema Šram

      ožujak 9, 2017 kod 6:03 am

      Ljecila sam 3 kancera kamenjem valjda znam

  21. Ranko Urlić

    ožujak 8, 2017 kod 11:33 pm

    Tomas Goran

  22. Roko Kulušić-Neral

    ožujak 8, 2017 kod 11:33 pm

    Lukas Ištef

  23. Nađa Vukasović

    ožujak 9, 2017 kod 12:28 am

    Ok, slobodno vi potvrdjujte sto zelite, ja sam na svojoj koži doživila da pomaze… A sad o cemu se radi i je li u pitanju autosugestija, na znam. .. Kad bi ljudski um bio otvoreniji, bolesti nebi ni postojale jer ljudski je um sposoban lijeciti tijelo…

    • Josip Gale

      ožujak 9, 2017 kod 10:44 am

      “ja sam na svojoj koži doživila da pomaze”

      Kada su sredinom XIX. stoljeća prodavali zmijsko ulje, neki ljudi su se javljali da je njima pomoglo.
      Kada su krajem XIX. stoljeća stavljali ljude na nekoliko sati u poluraspadnuta tijela kitova da bi liječili reumatizam, neki ljudi su se javljali da je njima pomoglo.
      Kada su početkom XX. stoljeća prodavali radioaktivnu vodu za piće, neki ljudi su se javljali da je njima pomoglo.

      Općenito nema te alternative, ma koliko bila očigledno luda, a da se ne javi netko tko se osjećao bolje.

      Razlika između prave medicine i alternative je ta da kod medicine lijek uzme 100 ljudi, 97 se osjeti bolje a tri ne. A kod alternative 100 ljudi uzme pripravak, jedan se osjeti bolje a onih ostalih 99 se prešuti.

    • Nađa Vukasović

      ožujak 9, 2017 kod 10:56 am

      Ok, objasni to mami mog prijatelja koja je imala tumor i metastaze posvuda, odbila kemo i lijecila se alternativnim metodama.. Evo je 4g nakon, ziva i zdrava, nalazi ne pokazuju tragove tumora… Ti imas pravo vjerovati ili ne, ja znam kako je bilo. E sad, svak radi kako misli da je najbolje… Malo manje drasticni primjeri: ja cu radije kupovati domace neprskane limune, prirodnu pastu bez fluora i kad sam prehladjena koristit cu ayurvedske kapi za nos i pastile za grlo… Sto ne znaci da cu na operaciju koljena otici u prasumu kod šamana. Naprosto za sebe biram naci najbolje u svemu tj, sto ja mislim da je najbolje. Kad sam saznala da imam hashimoto (autoimuna bolest stitnjace), tsh mi je bio 14 (normalno je od 0-3.5). Prvo sam otisala kod homeopatkinje i pocela s terapijon, nakon toga nalaz krvi se spustio na tsh 6… Nastavila sam piti klasicnu terapiju medjutim cak ni moja doktorica ne moze vjerovat da nakon skoro 6 godina, meni je i dalje dovoljna ona pocetna minimalna doza dok drugi pacijenti s mojom dijagnozom moraju regulirati terapiju cca svake 2 godine… Ne kazem da me homeopatija izljecila, ali mi je svakako pomogla.

    • Nađa Vukasović

      ožujak 9, 2017 kod 11:08 am

      I jos jedan blagi primjer… Krajem 20ih i pocetkom 30ih mnogi se ljudi suocavaju sa napadima panike. Ovom stanju nema klasicnog lijeka, a manifestira se na razne nacine kao sto su gubitak daha, aritmija, nesvjestica… Ako odete kod doktora opce prakse, naravno da ce vas prvo poslati obavit sve pretrage. Onda ce ustanovit da je s vama sve u redu, jer promatrano iz njegove perspektive sve je u redu. No vi se ne osjecate i redu i simptomi su sve gori… E u tom slucaju bi bilo cool da vam neko kaze da prije spavanja slusate chakra heel music ili da sa sobom nosite valerijanu jer se radi o obicnom napadaju panike koji ce nestati ako je osoba donekle svijesna da ga moze sama kontrolirati… Danasnji problem moderne medicine kojoj nitko ovdje ne osporava dosege, je u tome da se previse bazira na posljedice i sanaciju istih, a rijetko kad na uzrok.

    • Josip Gale

      ožujak 9, 2017 kod 2:34 pm

      “objasni to mami mog prijatelja koja je imala tumor i metastaze posvuda, odbila kemo i lijecila se alternativnim metodama..”

      A ja znam ženu koja je isto tako imala tumor i odbila se liječiti ičime. Tumor je otišao u remisiju.

      Ako ćemo suditi po tome, najbolje je uopće se ne liječiti.

      No naravno da nećemo… pogledat ćemo 100, 1.000 ili 10.000 oboljelih, pa vidjeti koja je najefikasnija metoda liječenja odnosno nakon čega ima najviše preživjelih.

      BTW, danas uz modernu medicinu sa kemoterapijom i zračenjem imamo veći postotak preživjelih od raka nego prije.

    • Josip Gale

      ožujak 9, 2017 kod 2:38 pm

      “Onda ce ustanovit da je s vama sve u redu, jer promatrano iz njegove perspektive sve je u redu”

      Ne, reći će da patite od stresa i da se morate opustiti.

      Jer, ma koliko to izgledalo čudno, moderna medicina smatra zdravu prehranu, dovoljno unosa tekućine, mnogo kretanja, uredno spavanje i smanjenje stresa glavnim čimbenicima zdravlja i prevencijom bolesti.

  24. Oggy Bear

    ožujak 9, 2017 kod 3:19 am

    A sta je sa klasicnom ,modernom ili kako god je zvali danasnjom medicinom?

  25. Vikii Viki

    ožujak 9, 2017 kod 8:42 am

    i kemoterapija ne lijeci rak vec truje covjeka

    • Josip Gale

      ožujak 9, 2017 kod 9:02 am

      Kemoterapija radi tepih-bombardiranje organizma kako bi ubila labilnije stanice raka i pri tome ubila što manje zdravih stanica.

      Možemo usporediti preživljavanje oboljelih od raka prije 40-ak godina i danas kada je kemoterapija značajno napredovala… postotak se udvostručio.

      Možemo usporediti i postotak preživljavanja danas i nakon WWII kada kemoterapije nije ni bilo. Odnosno nedostatak preživljavanja, jer tada nije bilo kemoterapije i zračenja pa se sve svodilo na “reži i nadaj se da smo sve izvadili”.

  26. Vikii Viki

    ožujak 9, 2017 kod 8:42 am

    i kemoterapija ne lijeci rak vec truje covjeka

  27. Rahela Šafarić

    ožujak 9, 2017 kod 10:05 am

    Petar Bek kak to lijecis prof. F?

  28. Vedrana Pircher

    ožujak 9, 2017 kod 2:56 pm

    Franz

  29. Živko Terze

    ožujak 9, 2017 kod 4:39 pm

    Medijska manipulacija

  30. Ingrid Stanojkovski

    ožujak 10, 2017 kod 12:01 am

    Ne bih se slozila sa time. Probala sam na sebi u trenutku kad mi skolska medicina uopce vise nije bila u stanju pomoci. U zadnjih 3 godine umjesto teskih lijekova farma industrije (bez ikakve ucinkovitosti) pokusala sam homepatiskim putem i pozitivne promjene su vise nego vidljivo uocljive. Skolska medicina nije dovoljno otvorena za kombiniranje jednog sa drugim. Prije ca. 30 godina isto se tvrdilo za akupunkturu, za autogeni trening, za meditaciju itd. Sve metode najstarije kulture i istrazivanja naseg svijeta. Danas je i Zapadna medicina mnogo toga prihvatila i proijenila svoja stajalista. A isto vrijedi za mnoge stare ruske lijekove, koji su na Zapadu nepoznanica, dok se na azijskim prostirima verc stoljecima prkaticiraju i akceptirani su od tamosnje skolske medicine

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Alternativna medicina

Popularno

Advertisement

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh