Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Društvene znanosti

Blagdansko šoping ludilo: Kada kupci traže da se kazni druge kupce zbog lošeg ponašanja?

Kupci traže da se kazne drugi kupci koji krše društvene norme dok kupuju ali i rade iznimke od toga ovisno o situaciji, tvrdi se u novoj studiji objavljenoj u časopisu Journal of Consumer Research.

blagdanski-soping

“Kazna je za kupce složena odluka jer je teško kazniti nekoga, ali također im je teško okrenuti pogled na drugu stranu. Čini se da kupci ove odluke ne donose olako, kao i da brojni zanimljivi faktori utječu na kupce u vezi donošenja odluke o kažnjavanju drugih kupaca”, navode autori Lily Lin i Darren W. Dahl, oboje sa Sveučilišta British Columbia, te Jennifer J. Argo sa Sveučilišta Alberta.

Kupci od drugih kupaca očekuju da slijede brojne društvene norme dok kupuju. Ipak, te se norme također vrlo često krše. Na primjer, neki se kupci mogu progurati preko reda pred blagajnom u supermarketu, dok drugi mogu uzeti više besplatnih uzoraka nego što je za njih predviđeno ili slično.

Kako kupci reagiraju kad drugi kupci “krše pravila” u njihovoj nazočnosti?

Jedno je istraživanje pokazalo da su kupci manje skloni kazniti drugog kupca za stvaranje nereda ako su ga već kaznili zaposlenici u prodavaonici. Druga istraživanja su pokazala da su kupci također manje skloni kažnjavanju drugog kupca za guranje preko reda ako je ta osoba doživjela problem u toj situaciji (na primjer zastoj s računalima tijekom prijave za let u zračnoj luci) ili ima neki negativan fizički atribut koji je izvan njihove osobne kontrole (na primjer pretilost zbog svog zdravstvenog stanja). Još jedno istraživanje je otkrilo da su kupci ili potrošači neke usluge manje skloni kažnjavanju drugog kupca koji je zakasnio na zakazani termin ako ta osoba ima viši status. U ovom slučaju, za kupca u višem statusnom položaju važi drugi standard i on je ispričan za svoje loše ponašanje.

“Mi svi imamo česte interakcije s drugim kupcima u trgovačkim okruženjima i možemo potvrditi slučajeve kada se drugi kupci nisu ponašali ispravno. Tvrtke moraju biti svjesne kako bi to moglo negativno utjecati na njihovo poslovanje budući da ova vrsta sukoba može negativno utjecati na odlučivanje kupaca i procjenu njihovog iskustva kupovanja”, zaključuju autori.

Izvor: University of Chicago Press Journals

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Oglašavanje