Foto: ESO

Planete i mjeseci

Prema poznatim zakonima fizike, ovaj planet ne bi trebao postojati!

Međunarodni tim istraživača otkrio je izuzetno neobičan planetarni sustav, u kojemu topli, plinoviti divovski planet kruži oko zvijezde koja se okreće nevjerojatnom brzinom. Prema poznatim zakonima fizike, ovaj planet ne bi trebao postojati. Ali, planet nije zainteresiran za ono što mi mislimo.

Postoji nekoliko neobičnosti o ovoj zvijezdi, nazvanoj HIP 65426, i njegovom planetu HIP 65426b. Zvijezda je dvaput masivnija od Sunca i trebala bi formirati masivnije planete od HIP 65426b, koji je samo između šest i dvanaest puta veći od mase Jupitera. Također je puno udaljeniji od očekivanog, na gotovo 100 puta većoj udaljenosti od one između Zemlje i Sunca. Zvijezda se rotira oko svoje osi 150 puta brže od Sunca i, iako je stara samo 14 milijuna godina, nema oko sebe disk prašine.

“Očekivali bismo da ovaj mladi planetarni sustav još uvijek ima disk prašine koji bi se mogao pojaviti u zapažanjima”, izjavio je glavni autor studije Gael Chauvin sa Sveučilišta u Grenobleu i Sveučilišta u Čileu. “HIP 65426 trenutačno ne raspolaže takvim diskom – prvi pokazatelj da ovaj sustav ne odgovara našim klasičnim modelima planetarne formacije”.

Istraživanje, objavljeno u časopisu Astronomy and Astrophysics, predlaže objašnjenje zanimljivog sustava. Planet se mogao formirati zajedno s još jednim planetom bližim zvijezdi. Gravitacijsko “povlačenje užeta” navelo je HIP 65426b na migraciju dalje od zvijezde, a drugi planet na taj način izbačen je iz sustava.

Ovo je zanimljivo objašnjenje, ali su potrebna dodatna opažanja i simulacije. Bez obzira na to, riječ je o uzbudljivom sustavu za proučavanje. Uvijek je sjajno kad astronomi otkriju sustav koji ne bi trebao postojati prema trenutnim modelima. Znamo da su modeli samo aproksimacije, a ove iznimke govore gdje trebamo tražiti nove odgovore.

Otkriće je bilo moguće zahvaljujući instrumentima SPHERE Vrlo velikog teleskopa ESO-ovog opservatorija na platou Cerro Paranal u Čileu. HIP 65426b je prvi planet koji je otkrio SPHERE, a budući da je tako daleko, istraživači su uspjeli dobiti izravne slike. Otkrili su prisutnost vodene pare i crvenkastih oblaka.

“Izravne slike egzoplaneta još uvijek su vrlo rijetke, ali sadrže bogatstvo informacija o planetima kao što je HIP 65426b”, dodao je koautor i pretpostavljeni otac SPHERE instrumenta Thomas Henning iz Instituta za astronomiju Max Planck.

HIP 65426b podsjeća nas da, iako su otkrića egzoplaneta uobičajena, još uvijek ne znamo mnogo o njihovim formacijama.

voijesti o svemirru, kvantna mehanika novo otkriće 2017, najnovija nasina otkrića, novo svemir, svemir i naukA

gnothi seauton

1. zoran

srpanj 8, 2017 kod 3:18 pm

a razmisliti o tome da su njutn, anštajn i ekipa, kenjali polovične istine, to ne, rađe ćemo izmišljati tamnu tvar i što ti ja znam samo da potvrde njihove baljezgarije i da ne bismo taknuli znanstvene dogme, je.o te isti su ko i crkva ali znaju sra.t protiv svih kad im se popačaš u njihove kockice.

2. Mate Mustać

srpanj 8, 2017 kod 4:43 pm

Prema poznatim zakonima…..a koliko ih ima po ne poznatim zakonima….jao znanstvenici…!!!

3. Janos Erdes

srpanj 8, 2017 kod 6:21 pm

Ja bih ove znanstvenike sve pohapsio i na lomači spalio ne znaju gde su suplji sunce ti jebem kalaisano , ne zna da promeni gaće donji veš nose nedeljama a tu će mi balaviti koje kakve gluposti , stoka ne otesana !!!

• Davorka Banović

srpanj 14, 2017 kod 2:24 pm

Sramotno je da si uzimaš za pravo vrijeđati druge ljude, i to cijelu jednu skupinu bez ikakvih stvarnih argumenta. Ako je trebalo biti smiješno ok, onda nisam shvatila humor. Ali ako je ovo ozbiljno molim te odi u spilju živjet kad bi spalio one koji su ti omogućili i pismo i internet i mobitel i PC i tekuću vodi i grijanje i jebenu kanalizaciju.

• Janos Erdes

srpanj 14, 2017 kod 2:35 pm

Kakve ti gluposti ispriča Davorka e vidiš zašto ne razumeš obične ljude , jer si ista kao i ovi lelemuderi ! Čovečanstvo je u kurcu zbog takozvanih znanstvenika , ja cenim samo velike umove koji rade na ecologiji koji gledaju da očuvaju prirodu i rade na boljitku čovečanstva i koji rade na sistemu besplatne energije a ne ovi što sipaju iz šupljeg u prazno i zaludjuju ljude na planeti za radi novca i extremno bogaćenja ! Batali PC i mobitel , kako je ljudska vrsta opstala bez tih sranja koje ti pominješ majke ti ? Da li si ti svesna šta pričaš ?

• Janos Erdes

srpanj 14, 2017 kod 2:36 pm

I ne šalim se uopšte

• Davorka Banović

srpanj 14, 2017 kod 2:43 pm

Janos Erdes Nije čovječanstvo u kurcu zbog znanstvenika nego zbog ljudi samih, cijeli svijet je nekak sje* i tam di je znanost ulovit ribu tak da to su gluposti, najlakše je nekog kriviti. Ljude zaludjuju najviše marketing stručnjaci i izmišljenje kategorije u koje se stavljaju i onda si uzimaju za pravo da su zbog toga bolji od drugih. Ljudi su živjeli lošije bez svih tih gluposti, jedino za mobitel se mou zaista složiti da je to dosegnulo bolesnoće. Internet je nešto što bi se očekivalo da će se u ljudskom društvu razviti, socijalna smo vrsta, družimo se i imamo potrebu za razmjenom informacija, a baš to nam omogućuje slobodu i način za doći do raznihviđenja, a možda i istine drugačije od one koju ti nudi isključivo neposredna okolina. Ima nas svakakvih, pa će bit i svakakvih znanosti i svakakvih religija i svakakvih sportova, i meni je recimo formula bacanje para a nogomet kriminal al ne želim zato loše tim ljudima, ne okrivljujem samo njih za sve loše u svijetu.

4. Drazen Dado Filipec

srpanj 9, 2017 kod 4:44 am

To znaci da nemamo pojma o fizici . Sto mi znamo je samo kapljica u moru. A naucnici su puni sebe i mislr da znaju sve tajne svemira a kad otkriju nesto novo cude se ko pura dreku i pokusavaju otkrit kako je to moguce jer to nismo ucili da postoji….hmmmm.