Foto: Pixabay

Zdravlje i Medicina

Prijevremeni porođaj će se predviđati novim pouzdanim krvnim testom

Jeftin i pouzdan, za razliku od prijašnjih testova

Prijevremeni porođaj će se predviđati novim pouzdanim krvnim testom koji ima točnost od 80%.

Taj novi krvni test će biti revolucija u medicini, a napravljen je od strane američkih i danskih znanstvenika. Navedeni bi izum mogao spriječiti smrtne ishode porođaja te niz komplikacija koje se dogode kod 15 milijuna prijevremenih poroda po godini.

Ipak, postoji još niz istraživanja koje ovaj test mora proći kako bi se krenulo u proizvodnju i dostupnost diljem svijeta.

Test se može upotrebljavati za procjenu termina porođaja na jednako pouzdan, ali manje skup način od pregleda ultrazvukom, stoji u izvješću koje je objavljeno u znanstvenom časopisu Science. Njime se može izmjeriti aktivnost majčinih, placentarnih i fetalnih gena te se može procijeniti razina molekula ribonukleinske kiseline, zbog kojih se prenose genetske informacije u tijelu.

Prijevremeni porođaj je svaki porod koji nastupa tri tjedna prije termina i to je glavni uzrok smrti djece u svijetu do pet godina starosti.

“Ustanovili smo da se i zbog malenog broja gena može zaključiti koje trudnice su u opasnosti kad je posrijedi prijevremeni porođaj”, izjavio je profesor Mads Melbye, jedan od autora studije.

U razvoju testa su znanstvenici koristili krvne uzorke 31 danske trudnice ne bi li otkriti koji geni pouzdano upućuju na fetusovu gestacijsku dob i rizik od prijevremenog porođaja.

“U pitanju je prvi stvarni i značajni znanstveni napredak nakon dugog razdoblja, kad je posrijedi ovaj problem”, pojasnio je prof. Melbye.

Ovaj test je značajno drukčiji od prijašnjih, jer su dosadašnji testovi sa sigurnošću mogli utvrditi prijevremeni porođaj u svega 20% slučajeva. Značajna je i njegova cijena zbog čega će biti dostupan i ženama iz siromašnih regija svijeta.

Više u Zdravlje i Medicina