Oboljenja i poremećaji

Prolaktin blokira onkogene povezane s lošijom prognozom raka dojke

Istraživanja provedena na Kimmel centru za istraživanje karcinoma na Jefferson Sveučilištu, Philadelphia su otkrila da postoji mehanizam kojim hormon odgovoran za proizvodnju mlijeka blokira onkogene vazne za agresivniji rast karcinoma dojke.

Objavivši u časopisu Cancer Research svoje dostignuće, istraživači su otkrili javnosti da prolaktin, hormon koji luci hipofiza, mala žlijezda s unutarnjim lučenjem, inače važan u stimulaciji razvoja dojke i proizvodnji mlijeka, zapravo smanjuje količinu onkogena nazvanog BCL6. BCL6 protein je dosad poznat po tome što ima ulogu u smanjenom sazrijevanju stanica karcinoma dojke što je povezano s lošijom prognozom zena obpljelih od te vrste raka.

Prema izjavama Hallgeir Rui, dr. sc., profesora biologije karcinoma i medicinske onkologije na Jefferson medicinskom fakultetu Sveučilišta Thomas Jefferson, važnost prolaktina za karcinom dojke je što pojačava učinak proteina nazvanog Stat5.

U karcinomima dojke inaktivacija Stat5 proteina je povezana s lošijim sazrijevanjem pa, prema tome, i lošijom prognozom.

“Otkrili smo da prolaktin blokira ekspresiju BCL6 proteina i pokazali smo da Stat5a, ali ne i vrlo slična inačica Stat5b, ima ulogu u tom procesu kao posrednik prolaktina. “, kaže profesor doktor Rui. “Mi mislimo da prolaktin igra važnu ulogu u prevenciji agresivnih karcinoma dojke i to je veza izmedu gubitka Stat5 proteina i porasta količine BCL6 u agresivnijim oblicima karcinoma dojke.

Dr. Rui i njegova ekipa istražili su taj fenomen na stanicama nekoliko različitih podvrsta raka dojke kultiviranih u laboratorijskim uvjetima i, također, na mišjim i ljudskim stanicama karcinoma. Čvrsta veza postoji u sva tri navedena slučaja.

Receptori za prolaktin prisutni su na stanicama većine karcinoma dojke. Koncentracija prolaktina u krvi se ne mijenja ulaskom žena u menopauzu pa su žene koje boluju od te vrste karcinoma kroz cijeli zivot izložene navedenom hormonu. Nova otkrića sigurno će pomoći u ranijoj i boljoj dijagnozi zloćudnih tumora dojke kao i u mogućnosti razvijanja uspješnijih terapijskih zahvata.

Izvor: esciencenews.com