Arheologija i paleontologija

Pronađen otisak stopala reptila star 250 milijuna godina

Znanstvenici su u sjeveroistočnoj Španjolskoj na Pirinejima pronašli otisak stopala koji je pripadao nepoznatoj vrsti reptila. Pretpostavlja se da je životinja bila duga 0.5 m te da je bila predak krokodila i dinosaura.

Ovaj reptil je vjerojatno živio u razdoblju kada se Zemlja oporavljala od masovnog izumiranja mnogih vrsta životinja. Znanstvenici se nadaju da će uz pomoć ovog otkrića moći bolje razumjeti kako su se životinjske vrste razvijale u takvim problematičnim uvjetima.

The fossilised footprints of a mysterious creature that lived 250 million years ago have been found in the Pyrenees mountains. Pictured is an artist's impression of what the reptile, named Prorotodactylus mesaxonichnus, may have looked like

Pronađeni otisci su se nalazili između drugih otisaka predaka današnjih krokodila. Bili su veliki oko pola metra, a nekoliko ih je bilo veće od 3 m. Stručnjaci s Autonomus University iz Barcelone i Catalan Institute of Palaeontology vjeruju da je ova vrsta reptila nalikovala krokodilu, ali noge su im bile šire. Otiske je mogla ostaviti samo životinja koja se kretala na sve četiri noge i koja je često ostavljala tragove sa svojim repom. Reptil je živio na riječnim područjima.

A large set of tracks made by archosauromorphs in the Pyrenees mountain range may include a new type of footprint made by reptiles that lived 247 million years ago. Pictured are several of the tracks found, going west in the image

Prije 250 milijuna godina naš planet je bio potpuno drugačiji. Kontinenti su bili grupirani u jedan super kontinent poznat pod nazivom Pangaea. Vladala je velika suša zbog nedostatka padalina. Životinje su masovno izumirale kako na kopnu tako i u oceanima.

The footprints of the new creature are shown in isolation on the left. 3D models of the outline of the footprints of the new creature were also created (right)

Više od 90% vrsta je nestalo. Budući da je ovo otkriće jako važno i može znanstvenicima pružiti mnoge informacije o evoluciji, oni će nastaviti s istraživanjima i pokušati pronaći kosti tih drevnih životinja koje bi se mogle nalaziti na tom istom području.

1. Vedran Petovar

travanj 24, 2017 kod 2:13 pm

Ništa mi ne znamo

2. Vlado Lovrinovic

travanj 24, 2017 kod 6:31 pm

Ja mislio opet u ameriki.

3. Goran Kovačić