Nematode pod elektronskim mikroskopom

Genetika

Pronađeni geni za duži i zdraviji život

Gotovo je svaki čovjek u jednom trenutku života pomislio na koji način bi si mogao produžiti životni vijek ili kako da što duže ostane zdrav. S razvojem molekularne genetike u posljednjim desetljećima, znanstvenici su sve bliže odgovorima na ta pitanja.

Istraživači sa Instituta za tehnologiju u Zürichu već neko vrijeme sistematično proučavaju genome različitih organizama kako bi pronašli one gene koji su povezani s procesom starenja. Iako su ih istraživali na različitim oblicima života, pazili su da je te iste gene moguće pronaći i u čovjeku. Kako bi ih pronašli, istražili su preko 40 000 gena u nematodi (obliću), zebrastoj ribi i miševima, sve kako bi otkrili koji su im zajednički geni sa zajedničkom karakteristikom starenja, tj. koji mogu bili mladi, zreli i stari.

Izrazito utjecajan bio je tzv. gen bcat-1, a kada su njega blokirali životni vijek nematode porastao je za čak 25 %. Znanstvenici ne sumnjaju da se jednak mehanizam pojavljuje i kod čovjeka, jer isti gen je kroz evoluciju opstao u svim organizmima, pa tako i u nama.

No, njihov krajnji cilj nije da uspore starenje kod ljudi, već taj da ljudi što duže budu zdraviji. Upravo će ovo istraživanje pokazati i kako je starenje kod ljudi povezano s određenim bolestima koje su češće u starijoj životnoj dobi, kao što su dijabetes i povišeni krvni tlak, a samim time i kako ih spriječiti.

Ako otkriju određene preventivne mjere, kvaliteta života ljudi treće dobi mogla bi se drastično povećati, a jednako tako bi se razni troškovi za lijekove i medicinska pomagala gotovo upola smanjili.

1. Tomy Brawo

prosinac 2, 2015 kod 1:29 pm

KO CE TOLKE PENZIJE ISPLACIVAT U NEDOGLED?!!

2. Darko Gašić

prosinac 2, 2015 kod 3:45 pm

Daj meni kilu ili dvije odmah!

3. Sixtus Leonard

prosinac 2, 2015 kod 7:21 pm

Pronći gen za pohlepu i sebičnost i uništiti ga.
    Mislim da bi tada život na ovoj planeti bio puno lakši i ljepši.

4. Dante Kovač