Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Hrvatska u znanosti

Prvi hrvatski auto na struju kreće u prodaju 2011.

Auto se uklapa u viziju budućnosti mnogih svjetskih proizvođača automobila jer će upravo pogon na struju biti glavno opredjeljenje

ŽENEVA – Ovogodišnji ženevski međunarodni salon automobila nije značajan samo zbog 85 svjetskih premijera novih modela, nego i činjenice da je jedna od njih bila ona prvog hrvatskog automobila. XD Concept  zagrebačke tvrtke Dok-Ing električni je gradski model iznimno malih dimenzija (dug je samo 2,8 metra), no s dovoljno prostora za vozača i dva putnika.

Auto budućnosti

Konceptni XD uklapa se u viziju budućnosti mnogih svjetskih proizvođača, poput Renaulta i Nissana, koji smatraju da će upravo “struja” biti sljedeće glavno pogonsko gorivo automobila. Generalni direktor tvrtke Dok-Ing, Vjekoslav Majetić, koji je trenutno na Salonu u Ženevi, potvrdio nam je da je interes posjetitelja za XD Concept velik.

– XD izlažemo u Green paviljonu u kojem su smještena isključivo vozila na električni pogon i naš je automobil najzanimljiviji od svih koji su izloženi. Mnogo je posjetitelja koji pokazuju interes, a najčešće pitaju kada će se i gdje moći kupiti XD – rekao je Majetić.

Pet ponuda

Međutim, da interes ne pokazuju samo posjetitelji, nego i potencijalni partneri potvrđuje pet ponuda za suradnju, odnosno proizvodnju koje je Majetić dobio u posljednjih nekoliko dana koliko traje ženevski salon.

Preobrazba XD-a iz konceptnog u serijski automobil i proizvodnja ovise o uspostavi suradnje s jednim od ponuđača koji su pristupili predstavnicima tvrtke Dok-Ing na Salonu u Ženevi. Majetić smatra da bi se prvi hrvatski automobil, ako se uskoro ostvari partnerstvo, u prodaji mogao naći već tijekom iduće godine. Dodao je i kako bi bilo u interesu hrvatske Vlade da sudjeluje u ostvarenju projekta jer bi proizvodnja hrvatskog automobila, među ostalim, značila i otvaranje novih, prijeko potrebnih radnih mjesta. Prerano je govoriti o cijeni XD-a, no Majetić dodaje: – Naš električni automobil neće biti ništa skuplji od konkurentnih modela, a od nekih će biti i jeftiniji.

– Čak su se i pojedini gradonačelnici nekoliko njemačkih gradova raspitivali o mogućoj isporuci XD-a za njihove potrebe – rekao je generalni direktor tvrtke Dok-Ing. Dodao je da je očekivao tako velik interes posjetitelja i potencijalnih partnera za XD te da će ponude za suradnju razmotriti po povratku u Zagreb. Ujedno je vrlo zadovoljan jer je njegova tvrtka dokazala da može napraviti pravo električno vozilo, a vjerujemo i zbog činjenice što izlaže prvi hrvatski automobil na najznačajnijem svjetskom salonu.

Pravi partner

Budućnost prvog hrvatskog automobila ovisi o pronalasku odgovarajućeg partnera koji bi financirao proizvodnju. S obzirom na to da je XD gotovo u finalnoj fazi razvoja, bila bi prava šteta da se taj vrlo značajan projekt ne ostvari.

Sudbina XD-a na neki je način prekretnica čija bi proizvodnja značila hrvatsko priključivanje svojevrsnoj “električnoj utrci” koja odnedavno traje u industriji, a koja će, prema mišljenju mnogih svjetskih proizvođača, odrediti budućnost automobila.

XD pravo EV vozilo, odnosno uopće ne emitira CO2, što ga čini u potpunosti ekološki podobnim.

Tehnički podaci – Dok-Ing XD Concept

Motor: električni AC
Baterije: litij-željezno-fosfatne, 30kWh
Neto težina: 1100 kg
Snaga: 106 KS (80 kW)
Okretni mom.: 360 Nm
Ubrzanje: 7,7 sekundi
Brzina: 130 km/h
Doseg: 200 – 250 km
Potrošnja: 0,12 kW/km
Cijena: nije formirana

Očekuje se pomoć stranih banaka

Ideja prvog hrvatskog automobila je realizirana, no sada nedostaje novac, odnosno partner, koji bi omogućio da električni XD krene u proizvodnju.

Naime, u sklopu prošloga tjedna održane aukcije HBOR-a, domaće banke nisu željele financirati projekt zagrebačke tvrtke Dok-Ing. Još nije poznato hoće li međunarodne banke imati više razumijevanja, ali generalni direktor Dok-Ing-a Vjekoslav Majetić potvrdio nam je da je posljednjih dana na Ženevskom salonu primio pet ponuda za suradnju.

Nema sumnje da će popularnost električnih automobila u idućih nekoliko godina porasti. Unatoč reseciji, Vlada bi mogla pokazati veći interes za projekt koji bi Hrvatskoj osigurao mjesto na svjetskoj automobilskoj sceni.

Izvor: Jutarnji List

 

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Popularno

Znanost za početnike

Iako se s nama ne bi složila ekipa iz Flat Earth Societyja, Zemlja je okrugla. U redu, ne baš u pravom smislu riječi, ali...

Kemija

One nastaju u oblacima i to na temperaturama nižim od 0°C izravno iz vodene pare u zraku, a ne smrzavanjem vode kako se obično...

Znanost za početnike

Znanstvenici vjeruju da je u najvećem broju slučajeva uzročnik potresa mehanizam tektonike ploča, tj. kretanje litosferskih ploča i njihova međusobna interakcija.

Fizika

Jeste li oduvijek imali goruću želju putovati kroz vrijeme? Dobre vijesti! Putovanje kroz vrijeme je moguće. Zapravo, već to radite. Krećete se kroz vrijeme...

Fizika

Svima nam je dobro poznato da je Albert Einstein, jedan od najznačajnijih fizičara 20. stoljeća, bio uistinu zanimljiva i osebujna ličnost. No, jeste li...

Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Tehnologija

Istraživači sa Sveučilišta Cornell razvijaju posebnu prometnicu koja je sposobna puniti baterije vozila dok se kreću preko njene površine. To je svijetla vizija budućnosti...

Tehnologija

Najnoviji izumi tehnologije u 3D tisku brzo mijenjaju način na koji se stvari proizvode. To je tehnologija u nastajanju koja je alternativa tradicionalnim alatima...

Inženjerstvo

Prednja ili stražnja sjedala?

Inženjerstvo

Čini se kako je dominaciji Ferrarija, Lamborghinija i Bugattija došao kraj. U testiranju koje je proveo američki magazin Motor Trend, Tesla Model S P100D ubrzao...

Oglašavanje