Fizika

Prvi put ikad snimili kretanje atoma unutar molekule!

Znanstvenici sa Sveučilišta u Ohiju uspjeli su po prvi put snimiti kretanje atoma unutar molekule i to uz pomoć nove tehnologije je jedan molekulin elektron pretvorila u nešto poput bljeskajuće žarulje.

Ta je tehnika omogućila potpuno novi način snimanja molekula, a jednog dana bi znanstvenicima mogla pomoći i u kontroli kemijskih reakcija na atomskoj skali.

Fotografije su snimljene uz pomoć ultrabrzog lasera koji je ‘ispalio’ 50 femtosekundnih pulseva (jedna femtosekunda je kvadrilijun od sekunde) kako bi snimio elektron izvan vanjske ljuske. Taj elektron, koji je izbačen sa svojeg mjesta, vraća se nazad udarajući u molekulu i dok to čini proizvodi neku vrstu ‘rasvjete’ koja je znanstvenicima potrebna da bi snimili fotografiju same molekule.

Mjerenjem raspršenog signala elektrona pri ‘sudaru’ s molekulom znanstvenici su uspjeli rekonstruirati ‘unutarnji ustroj’ molekule, uključujući i položaje jezgre atoma. Štoviše, iako je vrlo kratak period između trenutka kada je atom ‘nokautiran’ i trenutka kada se vraća nazad u molekulu, znanstvenici su uspjeli snimiti sve što se događa s atomom u tom periodu. To im je omogućilo da naprave kratak film o kretanju atoma unutar molekula.

Znanstvenici su za eksperiment koristili molekule kisika i dušika. U budućnosti planiraju fotografiranje složenijih molekula i na kraju, nadaju se kako će otkriti na koji način precizno kontrolirati kemijske reakcije na atomskoj razini.

Dnevnik

atomi i molekule

1. Jahac Rumene Kadulje

ožujak 9, 2012 kod 1:29 pm

Dobro. I? a kak su molekule unutar atoma snimali oni koji su ih otkrili a nisu imali elektriku? Ni digitalce. Ah, jel se vidilo kako ti mali praše? Jel se dimi iza njih? Jel koriste gume ili se pogone na helij? Jel ih murija ćopava kad prekorače brzinu? To bi bilo interesantno za dokoni puk. To.

2. Field Marshal

ožujak 9, 2012 kod 2:25 pm

Atomi grade molekule, a ne molekule atome…a snimali su putanju elektrona vanjskih ljusaka pojedinih atoma, da se utvrdi način na koji način dolazi do stvaranja veza među atomima koji tada tvore određenu molekulu…

3. Wu Shaman

ožujak 9, 2012 kod 2:57 pm

A kad će biti premijera tog filma 🙂 ?

4. đoni

ožujak 9, 2012 kod 3:06 pm

e jeste pizdeki… možda je krivo napiso sve al se bar potrudiJo

5. Leteći Cvjetić

ožujak 9, 2012 kod 5:55 pm

svasta ovdje covjek procita, pa tako i da su atomi gradjeni od molekula… idem sad vikat na profesore fizike i kemije zasto su me 8 godina sopali dezinformacijama.

6. Ignjo Sitarić

ožujak 9, 2012 kod 7:28 pm

Pored tih atoma i molekula, najradije pročitam komentare i onda se smijem!

ožujak 9, 2012 kod 9:01 pm

fikcije,predpostavke,nagađanja,tko će definirati atom?