Biotehnologija

Razvoj treće generacije tehnologija sekvenciranja DNK

Više od 18 milijuna dolara subvencija potaknut će razvoj treće generacije tehnologija sekvenciranja DNK, najavio je američki Nacionalni institut za istraživanje ljudskog genoma (National Human Genome Research Institute – NHGRI).

Nove tehnologije bi trebale sekvencirati DNK neke osobe brzo i troškovno učinkovito tako da će biomedicinski istraživači i zdravstveni radnici tu metodu moći redovito koristiti za poboljšanje prevencije, dijagnostike i liječenja ljudskih bolesti.

“NHGRI i podnositelji zahtjeva za dobivanje poticaja napravili su značajan napredak prema svome cilju, a to je razvijanje tehnologija sekvenciranja DNK ljudskog genoma uz trošak od 1000 dolara ili manje”, rekao je dr. Eric D. Green, direktor NHGRI koji je jedan od Nacionalnih instituta zdravstva. “Međutim, mi moramo nastaviti dalje s potporom i poticanjem inovativnih pristupa koji najviše obećavaju za unaprjeđenje našeg znanja o ljudskom zdravlju i bolesti.”

Tijekom proteklog desetljeća, troškovi sekvenciranja DNK znatno su pali u velikoj mjeri zbog poboljšanja alata, tehnologija i procesa koji su razvijeni unutar Projekta ljudskog genoma. NHGRI je kasnije pokrenuo programe u 2004. godini kako bi ubrzao poboljšanja u tehnologijama sekvenciranja i daljeg snižavanja troškova. Prošle godine, program je nadmašio cilj proizvodnje visoko-kvalitetne sekvence genoma od 3 milijarde parova baza – količina DNK pronađena kod ljudi i drugih sisavaca – za 100.000 dolara. Trošak sekvenciranja ljudskog genoma je sad pao ispod 40.000 dolara. Na kraju, vizija NHGRI je smanjiti troškove sekvencioniranja cijelog genoma pojedinca do 1.000 dolara ili manje, koji će omogućiti da sekvenciranje postane dio rutinske zdravstvene skrbi.

“Ova generacija metoda sekvenciranja koje se danas koriste u laboratorijima omogućila je značajan napredak u mjerilu i opsegu bioloških istraživanja”, rekao je dr. Jeffery Schloss, direktor programa za razvoj tehnologije NHGRI. “Ipak, postoje i druga poboljšanja koja treba napraviti prije nego se takvi sekvencijski alati budu mogli rutinski koristiti u laboratorijima i klinikama.”

Nova donacija će financirati deset timova istraživača koji će razvijati revolucionarne tehnologije koje će omogućiti sekvenciranje genoma za 1.000 dolara. Istraživanja će trajati između jedne i četiri godine, a u njih su uključeni znanstvenici sa američkih sveučilišta University of New Mexico Health Sciences Center, University of California San Diego, Arizona State University, Boston University, University of Massachusetts, University of California, Berkeley, instituta Scripps Research Institute te tvrtki Caerus Molecular Diagnostics Inc., Intelligent Bio-Systems Inc. i GnuBIO Inc. Kolektivni pristup uključuje mnoge komplementarne elemente koji integriraju biokemiju, kemiju i fiziku s inženjeringom kako bi se poboljšalo cijelo nastojanje da se razvije nova generacija sekvenciranja DNK i analitičkih metoda.

Izvor: NIH/National Human Genome Research Institute