FOTO: IMGUR / LIGHTNINGFLASHES

Inženjerstvo

Rusi grade svemirski bombarder sposoban nositi nuklearno oružje

Svi oni koji su pratili Stargate SG-1 sjetit će prvog pravog zemaljskog (točnije, američkog) svemirskog brod Prometheusa X-303, sposobnog za borbu u svemiru protiv Goa’ulda. Čini se kako bi uskoro dobiti nešto slično, i to u ruskoj radinosti. Naime, prema navodima s ruskog portala Sputnik, ruska vojska je odmakla s izgradnjom svemirskog bombardera, sposobnog gađati ciljeve iz orbite.

Štoviše, ruski vojni dužnosnici otkrili su kako će bombarder biti opremljen sa setom nuklearnih bojevih glava, kojima bi u roku od samo dva sata od izdavanja zapovijedi mogao gađati bilo koji cilj na planetu. „Bombarder bi trebao uzlijetati s normalnog aerodroma i potom patrolirati ruskim zračnim prostorom. Letjelica bi na zapovijed mogla otići u svemir, izvršiti nuklearni udar i potom se sigurni vratiti u bazu“, otkrio je potpukovnik Aleksej Solodovnikov u izjavi za rusku novinsku agenciju TASS.

Međutim, sve navedeno izazvalo je zabrinutost na američkoj strani, kao i bojazan da bi ovo mogao biti uvod u novu utrku u naoružanju između SAD-a i Rusije, ovaj put u svemiru. Ipak, valja reći kako Amerikanci već nekoliko godina koriste špijunski mini–shuttle X-37B, no bez naoružavanja navedenog, ako je vjerovati Vladi SAD.

S druge strane, Rusi su nedugo nakon prvog lansiranja X-37B u travnju 2010. godine optužili Sjedinjene Države kako su tim činom prekršili tzv. Outer Space Treaty, kojeg su predstavnici 104 zemlje potpisali još 1967. godine, a koji brani militarizaciju svemira.

„Potpisnice sporazuma obvezuju se kako u Zemljinu orbitu neće razmjestiti nijedan objekt sposoban nositi nuklearno naoružanje, kao nijedan drugi oblik oružja za masovno uništenje, instalirati takav vid oružja na površine nebeskih tijela, odnosno postavljati spomenuto naoružanje u svemiru na bilo koji drugi način“, navodi se u sporazumu.

I dok su Amerikanci timu neovisnih stručnjaka dopustili pristup svojoj X-37B letjelici, koji su potom utvrdili da je dotična jednostavno premala, i kao takva nepodobna za instalaciju oružja, a što je umirilo i rusku stranu, izvjesno je kako bi novi ruski bombarder mogao ozbiljno narušiti prethodno spomenuti sporazum.

Iako nema previše informacija o samom bombarderu, pretpostavlja se kako bi dotični mogao uzlijetati u orbitu poput svemirskih aviona Virgin Galactica, okačen o pomoćni transportni zrakoplov, ili, pak, samostalno, direktno s aerodroma. No, za uzlijetanje s aerodroma, letjelica bi morala raspolagati s motorom sposobnim za rad u dva režima.

Naime, motor bi prvo koristio tekuće gorivo za polijetanje, a potom bi počeo uzimati kisik direktno iz atmosfere, u cilju dostizanja nadzvučnih brzina neophodnih za orbitalni let (slično kao SABRE motori). Riječ je o tehnologiji na kojoj Amerikanci rade već desetljećima, a za koju su Rusi krajem prošle godini ustvrdili kako ju posjeduju.

„Uspjeli smo stvoriti avionski motor sposoban raditi u dva režima, izmjenjujući izgaranje podržano kisikom u atmosferi i raketni način rada tijekom svemirskog leta. „, otkrio je neimenovani izvor iz ruskih strateških snaga u listopadu prošle godine. Prema navodima iz Sputnika, navedeni motor biti će predstavljen na moskovskom vojnom sajmu u rujnu ove godine.

Prema sadašnjim informacijama, novi ruski bombarder težiti će od 20 do 25 tona, a mogao bi poletjeti najranije 2020. godine.

Izvor: Sputnik News

1. Sarampovec Kreso

srpanj 17, 2016 kod 7:56 pm

več ga imajo 20 godina prije.

2. Mehmed Eminovic

srpanj 17, 2016 kod 8:02 pm

Sta je babi milo, u snu joj se snilo..

3. Mirko Jankovic

srpanj 17, 2016 kod 8:12 pm

Jel to americka propaganda, da plase narod s rusima. Joj Nato samo zlo širi….

4. Duško Stojić

srpanj 17, 2016 kod 8:15 pm

Protiv koga se sad sprema toliko naoružanje hahahahhaa budala za nepovjerovati

5. Filip Mikolaj

srpanj 17, 2016 kod 8:30 pm

Sve je to super…. treba se malo pokrenuti utrka o svemiru, tko ce prije uspiti brži pogon napraviti… (BTW. X-304 je dedalus class, X-301 i X-302 su “manji ” kao migovi , a X-303 je Prometheus)

• Hrvoje Reinspach

srpanj 17, 2016 kod 11:28 pm

Stargate 🙂

srpanj 17, 2016 kod 11:40 pm

da 🙂 dobra si-fi serija… sad se ceka sta ce napraviti sa rebootom

• Znanost.com

srpanj 18, 2016 kod 7:04 pm

Uff, hvala na ispravku, znamo sve, Stargate se pratio gotovo religiozno. U biti, X-301-ca je prvi Ta’uri lovac, temeljen na goa’uldskoj tehnologiji, no s problemčićem by Apophis. 😀 X-302-ce su kasnije preimenovane u F-302ce (samo je prva nosila oznaku X), dok je Prometheus X-303 (editamo članak 🙂 ). naravno, F-304ce su Odyssey, Daedalus, Koroljev, Apollo, Sun Tzu i Hammond. 😀

srpanj 18, 2016 kod 7:06 pm

bilo bi zabavno da grade X-303 ili F-304 😀

• Hrvoje Reinspach

srpanj 18, 2016 kod 11:33 pm

Filip Mikolaj Prve dvije tri sezone sg1 malo losiji efekti dok se nije skupilo love ali poslije puno bolje za ona vremena odlicno.

srpanj 19, 2016 kod 7:25 am

dobro.. jesu losiji efekti… ali ipak je to bila 1997g, prema filmu(iz ’94) su odlicni 🙂

6. Ingrid Stanojkovski

srpanj 17, 2016 kod 8:56 pm

Uzas !

7. Ivica Johnny Bujas

srpanj 17, 2016 kod 9:07 pm

🙁 🙁

8. Mladen Nedov

srpanj 17, 2016 kod 9:38 pm

Rekbu

srpanj 18, 2016 kod 2:56 am

Zašto slati jeftinije rakete kad možeš skupi avion. Koji nosi te iste rakete.

10. Nenad Florijan

srpanj 18, 2016 kod 8:16 am

Umjesto što troše na gluposti, mogli su napravit u orbiti raketni lanser koji bi služio za obranu Zemlje od meteora i raznih letećih pizdarija.

11. Stipan Nikolić-Puriša

srpanj 18, 2016 kod 8:53 am

Tko se reklamira, tome baš i ne ide dobro.

12. Roman Kadarjan