Svemir

S Međunarodne svemirske postaje uslikana noćna fotografija eksplozija u Izraelu

Dok se sukobi u Gazi i Izraelu nastavljaju, astronauti na Međunarodnoj svemirskoj postaji mogu vidjeti eksplozije koje se tamo svakodnevno događaju.

(Puna rezolucija. Credit: Alexander Gerst/Twitter)

Njemački astronaut koji se trenutno nalazi na Međunarodnoj svemirskoj postaji Alexander Gerst prije dva dana na svojem je Twitteru objavio noćnu fotografiju Izraela i pojasa Gaze iz svemira popraćenu tekstom koja je poslužila kao gorak podsjetnik na nemire koji se odvijaju na našem planetu usprkos njegovoj ljepoti izvana.

„Moja najtužnija fotografija dosad. S Međunarodne svemirske postaje možemo videti eksplozije i rakete koje lete iznad Gaze i Izraela“, riječi su kojima je Gerst opisao ovu fotografiju koju je objavio na Facebooku i Twitteru.

Izraelska vojska i palestinska organizacija Hamas već su dva tjedna u sukobu u kojem je, prema podacima Associated Pressa, zasad stradalo 680 Palestinaca i 34 Izraelca. Američki državni tajnik John Kerry i glavni tajnik UN-a Ban Ki-moon otputovali su u Jeruzalem kako bi pokušali spriječiti sukob, no zasad nije postignut nikakav dogovor.

Za svoj opasan i riskantan posao kojeg obavljaju, astronauti s Međunarodne svemirske stanice nagrađeni su rijetkim pogledom na naš planet – pogledom na neonski zelene polarne svjetlosti koje lebde iznad površine i svjetlosne žile velikih gradova po noći. No nije svaki pogled na Zemlju iz svemira očaravajući i predivan, a Gerstova fotografija Zemlje iz svemira nije prva koja je upropaštena prizorima uništavanja – bilo prirodnih ili onih koje je uzrokovao čovjek.

11. rujna 2001. godine astronaut NASA-e Frank Culbertson uslikao je fotografiju dima koji je sukljao iz Svjetskog trgovačkog centra nakon što su se dva aviona zabila u njega. 11. ožujka 2011. godine s visine od 350 kilometara uslikana je i fotografija razornog tsunamija koji je pogodio Japan nakon snažnog potresa magnitude 9 stupnjeva po Richteru, a 12. siječnja 2010. godine, grupa astronauta s Međunarodne svemirske postaje uslikala je i fotografiju zgrada sravnjenih sa Zemljom nakon snažnog potresa koji je pogodio Haiti i grad Port-au-Prince.

Izvor: Space