Foto: telemundo.com

Zdravlje i Medicina

Sablasni fenomen: Kad se tijela nakon smrti sama zagriju…

Nedavni slučaj u Češkoj sve je liječnike i patologe još jednom podsjetio koliko sablasnim može biti fenomen hipotermije poslije smrti – stanje u kojem se tijelo ne hladi, već upravo suprotno – zagrijava!

Naime, kako prenosi Popular Science, 69-godišnji je Čeh umro od srčanog udara. Sat vremena kasnije, dok su medicinske sestre pripremale njegove tijelo za autopsiju, primijetile su kako mu je koža neuobičajeno topla.

Naime, muškarac je ‘gorio’ na čak 40 Celzijevih stupnjeva, iako je temperatura sobe bila sve dvadesetak. S obzirom na bojazan kako bi se tijelo moglo spontano zapaliti, leš su ohladili ledom što ga je kroz par sati učinilo hladnim kao što se to i očekuje od mrtvaca.

Hipotermija poslije smrti rijedak je fenomen. Gotovo je nemoguće pratiti ga, a mnogi znanstvenici čak sumnjaju u njegovo postojanje i pripisuje sve lošim spravama za mjerenje temperature, prenosi Večernji.

Smatraju kako je nemoguće zagrijati tijelo nakon što stanice prestanu proizvoditi toplinu i energiju procesuirajući hranu.

Ipak, ako on postoji, to znači da je čitava grana forenzike u kojoj se vrijeme smrti mjeri hladnoćom tijela, djelomično u krivu i sklona pogreškama.

tijelo se ohladi

1. Leo Tavro

ožujak 20, 2017 kod 7:40 pm

Moment kad naš spasitelj i otkupitelj grešnih čovjekovih grijeha, bez obzira na sve dođe po umrlog i odvede ga u Kraljevstvo Nebesko. Slava Ocu !

2. Novaković Milanko

ožujak 20, 2017 kod 10:19 pm

Kako bi se tijelo moglo spontano zapaliti

3. Vlatka Jantolek

ožujak 20, 2017 kod 10:34 pm

A kako tek lete kod kremiranja.

4. Ivan Žignić

ožujak 21, 2017 kod 12:49 am

Hipotermija (hlađenje)je baš čest slučaj kod mrtvaca. Valjda se htjelo napisati da je hipertermija (zagrijavanje mrtvaca) rijetka pojava. Ali i to nije sigurno? Onda takve vijesti ni ne treba objavljivati na portalu “znanost”.

5. Stevo Basara

ožujak 21, 2017 kod 1:28 am

Iz Džon Vejna kad je umro ispumpali su cijelih devetnaest kilograma govana. Navodno su mislili da se neće nikad totalno ohladiti.

Više u Zdravlje i Medicina