Satelit NASA-e srušio se na Zemlju nakon 56 godina provedenih u svemiru

Spomenuti satelit je u atmosferu ušao oko 160 kilometara južnije nego što je NASA predvidjela i 25 minuta ranije nego što se očekivalo.

Satelit američke svemirske agencije NASA, sagorio je u Zemljinoj atmosferi nakon što je u svemiru proveo punih 56 godina. Riječ je o Orbiting Geophysics Observatory 1 ili skraćeno – OGO-1, koji je put svemira krenuo u rujnu 1964 godine.

OGO je u prvih pet misija trebao znanstvenicima pomoći da bolje razumiju Zemljino magnetsko polje, a satelit je nastavio kružiti oko Zemlje i nakon što je prestao biti koristan 1971. godine.

Takvi putevi nikad nisu jednostavni, s obzirom na to da oko našeg planeta kruže i drugi materijali iz svemira, pa često dolazi do sudara s letjelicama koji ih usporavaju. To se ponavlja sve dok ponovni ulazak u atmosferu ne postane neizbježan.

Upravo tako se satelit OGO-1, težine 487 kilograma, u subotu 29. kolovoza, susreo s takvim problemom, uletio u atmosferu i sagorio, a pri tom nije predstavljao opasnost za ljude na Zemlji.

Spomenuti satelit je u atmosferu ušao oko 160 kilometara južnije nego što je NASA predvidjela i 25 minuta ranije nego očekivano. OGO sateliti su i nakon prve verzije nastavili putovanja u svemir, no OGO-1 je bio najduže na zadatku, pošto su se njegovi nasljednici na Zemlju vratiti puno prije.

OGO-1 je bio prvi satelit u programu OGO sa šest svemirskih letjelica, a ostali su lansirani 1965., 1966., 1967., 1968. i 1969. Tih pet satelita vratilo se na Zemlju, zadnji 2011. godine, piše Space.