Astronomija

Sonda Philae probudila se na kometi nakon 7 mjeseci

Sonda Philae probudila se nakon sedam mjeseci hibernacije na kometi ‘Čuri’, objavila je Europska svemirska agencija.

Philae je robot-laboratorij opremljen brojnim instrumentima [ESA/EPA]

“Halo, Zemlja! Jel’ se čujemo?, ‘zatvitao’ je Philae, robot-laboratorij opremljen brojnim instrumentima, objavila je ESA.

Bila je to prva Philaeova komunikacija sa Zemljom pošto se hibernirao nakon ne baš sretnog slijetanja na kometu Churyumov-Gerasimenko (Čuri, 67P/C–G ili 67P).

Znanstvenici vjeruju da robot sad prima povećane količine Sunčeve svjetlosti jer se “Čuri” približava Suncu, što omogućuje da se njegove solarne ploče pune i proizvedu više energije potrebne za slanje podataka na Zemlju.

Philaea je 12. studenog na kometu spustila europska svemirska sonda Rosetta koja je krenula sa Zemlje prije više od deset godina, prenosi Hina.

Povijesni podvig

ESA se tim spuštanjem upisala u povijest svemirskog istraživanja, jer nijedna misija dotad nije uspjela spustiti letjelicu na kometu.

No spuštanje nije proteklo tako sjajno, jer je robot nekoliko puta odskočio i zatim se zaglavio između dvije stijene na slabo osvijetljenom mjestu.

Uspio je raditi neko vrijeme, a zatim se ugasio. Budući da je ostao u sjeni, solarne ploče koje su ga trebale napajati kad se nakon slijetanja iscrpe baterije, primale su manje svjetlosti od očekivanih šest do sedam sati sunca na dan, ali “Čuri” je sad bliže Suncu i nastupio je preokret.

Zadaća robota teškog oko 100 kilograma je traženje informacija o izvornim tvarima koje su stvorile Sunčev sistem prije više od 4,5 milijardi godina, te o pojavi vode i života na Zemlji.

Letjelica Rosetta dobila je ime prema kamenu iz Rosette, egipatskoga gradića koji se danas zove Rashid, pronađenom 1799.

Pomoću tog kamena, Jean-Francois Champollion dešifrirao je hijeroglife, a svemirska Rosetta trebala bi pomoći u shvaćanju tajne nastanka Sunčeva sistema.

vijesti o svemiru, najnovije vijesti o svemiru, znanost svemira

1. Milan Bradarić

lipanj 16, 2015 kod 6:44 pm

Ajde, i neka dobra vijest u ovim sranjima oko nas. Pa normalnoi da je dobra, čim nije s ove planete.