Astronomija

Sonda Philae uspjela se javiti na Zemlju pa se ugasila

93009830983

Komunikacija s robotom Philaeom, koji se u srijedu spustio na komet nakon deset godina dugog putovanja kroz svemir, prekinuta je, priopćila je Europska svemirska agencija (ESA).

ESA je predvidjela da će se baterije na solarno napajanje isprazniti i objavila je jučer da njezini znanstvenici pokušavaju dobiti što je moguće više informacije od Philaea dok mu baterije još rade.

Gubitak signala objavila je ESA na Twitteru dajući naznake da više nema  komunikaciju sa sondom. Međutim poruka je zaključena u pozitivnom tonu: Svi znanstveni podaci uspješno su skinuti.

Kako je Philae u srijedu sletio otprilike jedan kilometar dalje od predviđene mete, na jednoj kosini s jednom nogom u zraku, a kako je bio prikliješten između dviju stijena koje mu zaklanjaju sunce, očekivalo se da neće uspjeti ponovno uspostaviti vezu sa zemljom prije no što mu se isprazne baterije.

Ova misija je fantastična, osvrnimo se na ono što smo učinili, a ne na ono što smo mogli napraviti drugačije. Ovo je jedinstveno i ostat će takvim zauvijek, izjavio je Andrea Accomazzo, direktor leta u misiji Rosetta.

Robot Philae u sklopu misije sletio je na komet Čurjumov-Gerasimenko koji je više od 500 milijuna kilometara udaljen od Zemlje. To je prvo prizemljivanje na kometu u povijesti svemirskog istraživanja i završetak pustolovine počete prije 20 godina na koju je potrošeno 1,3 milijarde eura.

Prvo što je Philae napravio bilo je slanje fotografija krajobraza kometa, a jučer je bušio tlo kometa kako bi prikupio uzorke za znanstvenu analizu.

1. Ivan Fejsbookowski

studeni 15, 2014 kod 8:58 pm

rekla je da joj je muka od Zemljana i zbrisala

2. Tomislav Zauher

studeni 15, 2014 kod 9:01 pm

Laz i samo laz

• Haniklo

studeni 17, 2014 kod 10:49 pm

sigurno da je laz kao i sve ostalo sto dolazi iz USA

3. Mate Bulic

studeni 15, 2014 kod 9:46 pm

Slaba joj baterija

• marko

studeni 17, 2014 kod 12:01 am

trebali su staviti plutonijske baterije, ali nazalost ne proizvode se jer su one nusprodukt kod izrade nuklearne bombe.
      Plutonijske baterije bi duže trajale i uspjeli bi ga nekako pomaknuti na svijetliju stranu. Premda mozda se sonda uspije za 6 mjeseci osloboditi tamne strane, jer cujem da ce biti blize suncu.

4. Igor Lončar

studeni 15, 2014 kod 9:51 pm

Koju su lovu ulupali u taj projekt zbog sat vremena slanja podataka, mislim da su se malo razočarali nakon toliko godina. Šteta.

5. Robert Loncarek

studeni 15, 2014 kod 10:02 pm

Nije točno,lažu

6. Emir Zunic

studeni 15, 2014 kod 11:03 pm

Pa mi nismo ni ba mjesecu bili …

7. Dalibor Turković

studeni 16, 2014 kod 2:49 pm

lazi

8. Mila Firić Skejić

studeni 16, 2014 kod 9:33 pm

iz afganistana ,,po noči…i ugasili je ovi tamo bonbon!!??:)

9. Mila Firić Skejić

studeni 16, 2014 kod 9:33 pm

BUM!! ode baterija..hi hi 🙂

10. Stribor Studen

studeni 17, 2014 kod 11:24 am

pitanje je šta točno skrivaju?!

• Haniklo

studeni 17, 2014 kod 10:50 pm

sta tocno skrivaju?
      Pa 1,3 spickane milijarde

11. Krešo

studeni 26, 2014 kod 11:09 am

Da bude jasnije: Sonda je poslala snimke u trenutku samog približavanja površini komete. Dakle, nakon kontakta sa kometom snimci ne postoje. MA, kakvo zaglavljivanje između stijena i upadanje u sjenu??? To je samo izgovor,nebi se baterije tako brzo istrošile. Samo se jedna istina iz svega može isčitati:
    SONDA SE RAZBILA OD KOMET ILI SE ODBILA U NEPOVRAT!!!!
    Nakon neuspjeha sa sidrom,izjavljuju da je sonda skakutala po kometi.
    Na kometi vlada zanemariva sila teže,gotovo ravna nuli. Odnosno, ako stojite na toj istoj kometi i iz ruke na nju lagano bacite tenisku loptu; – TA ĆE SE LOPTICA ODBITI 1 000 KM (tisuću kilometara).
    Onda, o kakvom oni skakutanju po kometi pričaju???