Planete i mjeseci

Sonda Ujedinjenih Arapskih Emirata na Mars bi trebala stići u veljači

Foto: Government of Dubai Media Office

Očekuje se da će sonda Ujedinjenih Arapskih Emirata, koja nosi naziv Hope, stići u Marsovu orbitu za otprilike tri mjeseca, objavio je u nedjelju potpredsjednik i premijer šeik Mohammed bin Rashid.

Sonda Hope je lansirana 19. srpnja i od tada je prešla 290 milijuna kilometara u svemiru, a preostalo joj je za prijeći još 189 milijuna kilometara. Tim zadužen za misiju je promijenio kurs, a dolazak sonde do Marsa očekuje se 9. veljače 2021. godine u 19:42 sati po lokalnom vremenu.

“Proslavit ćemo dolazak prve arapske misije na Mars”, tweetao je šeik Mohammed, a prenosi Arab News.

Sondu su razvili Ujedinjeni Arapski Emirati u suradnji s nekoliko američkih sveučilišta, a sad je kontroliraju stručnjaci iz Svemirskog centra Mohammed Bin Rashid u Dubaiju.

Kad uđe u orbitu Marsa, sonda će prijeći u “znanstveni mode”, a njezin zadatak je kreiranje slike atmosfere Crvenog planeta u razdoblju od jedne marsovske godine (ekvivalent periodu od dvije godine na Zemlji).

Sonda će istraživati Mars s visine uz pomoć infracrvenog spektrometra, ultraljubičastog spektrometra i kamere, a proučavat će klimatske promjene, atmosferske uvjete i drugo.