SpaceX lansirao još 60 Starlink satelita

Riječ je o satelitima koji su sastavni dio projekta u okviru kojeg će u orbitu biti poslano 12 tisuća satelita.

Foto: Screenshot YouTube / SpaceX

Prošlo je manje od tjedan dana od lansiranja kapsule Crew Dragon koja je poletjela put Internacionalne svemirske stanice (ISS) s ljudskom posadom. Tvrtka SpaceX ponovno je aktivirala raketu Falcon 9, kako bi lansirala još jednu seriju Starlink satelita. Put svemira je tako 3. svibnja poletjelo još 60 satelita.

Riječ je o satelitima koji su sastavni dio projekta u okviru kojeg će u orbitu biti poslano 12 tisuća satelita, a koji bi trebali ljudima na Zemlji poslužiti za super-brzi internet. Unatoč veličini projekta, mnogi građani do nedavno nisu znali za Starlink satelite, pa se tijekom prethodnih lansiranja vjerovalo kako su u pitanju izvanzemaljske letjelice, odnosno nešto poput letećih tanjura.

Tvrtka je do sada u orbitu poslala preko 480 satelita, a u novoj seriji je i jedan koji se razlikuje od ostalih. Taj satelit ima neku vrstu “kišobrana” tj. točnije “suncobrana” koji će se otvoriti kad satelit stigne na planiranu destinaciju, kako bi blokirao svjetlost koju emitira Sunce te istovremeno umanjio i količinu svjetlosti koju reflektira satelit. Tako će se smanjiti i vidljivost satelita, što je jedan od problema na koji se astronomi žale od kad je projekt započeo. Astronomi su prošle serije Starlink satelita usporedili “s biserima na crnoj pozadini” te su projekt opisali kao sustav koji ugrožava promatranje svemira.

SpaceX je ranije objavio da sa stručnjacima rade na smanjivanju količine svjetlosti koju sateliti emitiraju, što bi trebalo smanjiti utjecaj na astronomiju, piše The Verge.