SpaceX Crew Dragon dobio dozvolu za polijetanje

Foto: SpaceX

Svemirska agencija NASA je 22. svibnja potvrdila da je Crew Dragon spreman za polijetanje, a lansiranje je zaplanirano za 27. svibanj.

Doug Hurley i Bob Behnken bi se trebali ukrcati na Crew Dragon letjelicu i put svemira krenuti zahvaljujući Falcon 9 raketi. Očekuje se da će letjelica stići do stanice za 19 sati, što će biti krajnji rezultat Demo-2 misije koja se planira već godinama. Astronauti bi na stanici mogli ostati između 30 i 119 dana, a trajanje misije neće biti utvrđeno sve dok se ne budu našli u orbiti. Kako bi odredili datum povratka, stručnjaci će morati pratiti ponašanje Crew Dragon letjelice tijekom leta, a kapsula neće moći ostati na stanici više od 119 dana, pa se taj period uzima kao krajnji rok za povratak.

Ako sve prođe prema planu, ovo bi polijetanje moglo ostati zapamćeno kao povijesni korak, s obzirom na to da će kozmonaute put svemira poslati s tla Sjedinjenih Američkih Država po prvi put u proteklih deset godina, piše Futurism.

“Spremni smo za lansiranje”, napisao je glasnogovornik NASA-e Jim Bridenstine na svom Twitter profilu, te nadodao kako je utvrđeno da se misija može nastaviti prema planu.

Vijesti su stigle nakon što je Douglas Loverro, šef odjela za letove s ljudskom posadom, dao ostavku pod misterioznim okolnostima, što pomalo zabrinjava s obzirom na to da se trebao naći na čelu onih koji procjenjuju spremnost Crew Dragon misije. Iako je u nekoliko intervjua istaknuo kako njegova ostavka nema veze s budućim lansiranjem, skeptici su i dalje nastavili spekulirati. Iz tvrtke Space X tvrde da je Crew Dragon spreman, što je i dokazao u prošloj misiji, doduše bez ljudske posade.