SpaceX Crew Dragon kapsula stigla do mjesta za povijesno lansiranje

Foto: SpaceX

Dvojica astronauta iz svemirske agencije NASA postat će prva posada koja će do Internacionalne svemirske stanice stići u Crew Dragon letjelici. Još uvijek nije poznato koliko će vremena kozmonauti provesti u svemiru, a lansiranje je zakazano za 27. svibanj.

Doug Hurley i Bob Behnken bi se trebali ukrcati na Crew Dragon letjelicu i put svemira krenuti zahvaljujući Falcon 9 raketi. Očekuje se da će letjelica stići do stanice za 19 sati, što će biti krajnji rezultat Demo-2 misije koja se planira već godinama. Astronauti bi na stanici mogli ostati između 30 i 119 dana, a trajanje misije neće biti utvrđeno sve dok se ne budu našli u orbiti. Kako bi odredili datum povratka, stručnjaci će morati pratiti ponašanje Crew Dragon letjelice tijekom leta, a kapsula neće moći ostati na stanici više od 119 dana, pa se taj period uzima kao krajnji rok za povratak.

Crew Dragon kapsula je do mjesta za lansiranje stigla 21. svibnja, te se našla na vrhu Falcon 9 rakete. Zajedno su smještene na Launch Pad 39A u NASA Kennedy Space centru u mjestu Cape Canaveral na Floridi, odakle je krenula i Apollo misija. Veliki korak u svemir dogodit će se za manje od tjedan dana, a najveći izazov predstavljaju solarne ploče na kapsuli, s obzirom na to da nisu napravljene tako da podnose uvjete u svemiru duže od 120 dana. Upravo je to faktor koji najviše utječe na trajanje Demo-2 misije, piše Space.

Ako sve protekne prema planu, Crew Dragon kapsula bi već od leta trebala početi s redovnim prijevozom kozmonauta do Internacionalne svemirske stanice i natrag.

1. Ivona

23 svibnja, 2020 u 3:19 pm

Ovo s kozmonautima je namjerna provokacija da se komentira na članak?