Svemir

SpaceX lansirao četiri astronauta u orbitu

Ovo je drugi put da je ova privatna tvrtka omogućila NASA-i let u svemir.

Foto: NASA

Četiri astronauta poslana su s Floride u misiju na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS) u raketi Falcon 9 i kapsuli Crew Dragon tvrtke SpaceX.

Ovo je drugi put da je ova privatna tvrtka omogućila NASA-i let u svemir.

NASA je priopćila da ovo predstavlja početak nove ere, u kojoj će putovanja astronauta u nižu orbitu osiguravati komercijalne tvrtke.

Astronauti koji su krenuli u novu misiju su Amerikanci Michael Hopkins, Victor Glover i Shannon Walker te iskusni japanski astronaut Soichi Noguchi.

Sudjelovanjem u ovoj misiji, Noguchi je postao treća osoba u povijesti koja je putovala u svemir u tri različite vrste svemirskih vozila. Noguchi je ranije letio u Soyuzu i šatlu.

Falcon 9 raketa i Crew Dragon kapsula poletjele su iz Svemirskoj centra Kennedy u 19.27 sati po lokalnom vremenu, a let do stanice u orbiti trajat će nešto duže od jednog dana. Kapsula bi se trebala spojiti s Međunarodnom svemirskom stanicom u utorak oko 5 sati.

Astronauti će se po dolasku pridružiti posadi koju trenutno čine NASA-ina astronautkinja Kate Rubins i ruski Roskosmosovi kozmonauti Sergey Ryzhikov i Sergey Kud-Sverchkov, prenosi BBC.

Kad na Međunarodnoj svemirskoj stanici bude boravilo sedmero ljudi, kapacitet za obavljanje znanstvenih eksperimenata u mikrogravitaciji bit će povećan tri puta.