SpaceX lansirao turski satelit Turksat 5A

Satelit je proizvod tvrtke Airbus, a lansiran je uz pomoć Falcon 9 rakete.

Foto: SpaceX

Tvrtka SpaceX započela je novu godinu lansiranjem turskog satelita u orbitu.

Turksat 5A je komunikacijski satelit koji je 7. siječnja lansiran iz svemirske stanice Cape Canaveral. Satelit je proizvod tvrtke Airbus, a lansiran je uz pomoć Falcon 9 rakete. Turksat 5A u svemiru će provesti 15 godina.

Spomenuto lansiranje predstavlja prvo od ukupno 48 koliko je tvrtka SpaceX planirala za 2021. godinu. SpaceX ima u planu broje misije koje se odnose na Starlink mrežu, a osim toga i misije opskrbljivanja Međunarodne svemirske stanice, lansiranja GPS satelita, misije za američki Nacionalni ured za nadzor, NASA-ini testni letovi za obranu planeta od asteroida, kao i čak 4 misije s posadom.

Raketa Falcon 9 je nakon uspješnog lansiranja turskog Turksat 5A satelita, uspješno sletjela na dron brod koji se nalazio u Atlantskom oceanu. Ovo je bio četvrti let Falcon 9 rakete, a nakon samo 33 minuta od lansiranja, turski satelit je stigao u orbitu. Satelit bi svoju konačnu visinu trebao dostići za četiri mjeseca.

Turksat 5A teži 3,5 tone, a pružat će televizijske usluge Ku-band za područje Turske, Bliskog istoka, Europe i Afrike, prenosi Agencija Anadolija.

Ove godine očekuje se još jedno lansiranje turskog satelita, radi se o satelitu Turksat 5B. Jasno je da Turska želi povećati svoje prisustvo u svemiru.

Turska je jedna od 30 država koje imaju svoje satelite u svemiru, a trenutno ih ima čak četiri.