Svemir

SpaceX planira izgradnju plutajućih stanica za slijetanje

Stanice će prije svega biti namijenjene za polijetanja i slijetanja Starship letjelice.

Foto: SpaceX / Flickr

SpaceX ne posustaje u svojim ambicijama, a usprkos pandemiji koja još uvijek traje, njihovi planovi koji su u vezi s osvajanjem svemira i dalje idu naprijed. Tako je Elon Musk nedavno potvrdio da su otvorena nova radna mjesta za one koji će sudjelovati u izgradnji plutajućih stanica za slijetanje onih letjelica koje budu kretale put Marsa i Mjeseca, ali i za hipersonične jedinice koje će služiti za brza putovanja po planeti Zemlji, piše Engadget.

Zainteresirani su i ranije mogli vidjeti rendere futurističkih svemirskih stanica, ali se planovi sada ubrzano približavaju stvarnosti. Stanice će prije svega biti namijenjene za polijetanja i slijetanja Starship letjelice – rakete koja je dizajnirana za korištenje više puta, kako za supersonične letove po matičnoj planeti, tako i za istraživanje dubokog svemira. Riječ je o starim naftnim platformama, koje će dobiti novu svrhu, a s kopnom će biti povezane zahvaljujući Hyperloopu.

Bitno je da se stanice nađu na otvorenom moru, s obzirom na to da na Zemlji nema puno lokacija koje bi zadovoljile uvjete za sigurno polijetanje i slijetanje svemirskih letjelica. Prva polijetanja se očekuju za dvije do tri godine, tako da ima dovoljno vremena da se plutajuće piste dovedu na razinu koja će garantirati sigurnost.