Svemir

SpaceX sateliti zaklonili pogled na komet NEOWISE

Iako je Elon Musk obećao da će se stručnjaci pozabaviti problemom svjetlosti koju sateliti emitiraju, te su već lansirane jedinice koje bi ovaj problem trebale sanirati, Starlink i dalje utječe na astronomiju.

Foto: Daniel López

Skoro da ne postoji područje u kojem Zemljani nisu pogođeni svjetlosnim zagađenjem, a taj problem se sad preselio i u svemir, nakon što je SpaceX lansirao konstelaciju svojih satelita.

Prve dvije serije Starlink satelita lansirane su u svibnju i studenom 2019. godine, a SpaceX planira u sljedećih pet godina u orbitu lansirati ukupno 12.000 satelita koji će poslužiti kao tzv. zviježđe i ponuditi do sad neviđene internet performanse. Kao najveći problem ističe se to da će tvrtka svakog mjeseca u sljedećih pet godina morati lansirati veliki broj satelita, kako bi dostigla obećani broj. Uz to, sateliti, kao i bilo koji drugi sustavi, suočavat će se s kvarovima koje će tvrtka SpaceX morati rješavati u rekordnom roku.

Neki stručnjaci tvrde da će SpaceX upasti u začarani krug i objašnjavaju da će na svakih pet godina morati lansirati ogroman broj satelita kako bi sustav funkcionirao. Kao jedan od najvećih problema našao se i problem svjetlosnog zagađenja.

Astro-fotograf Daniel López je nedavno objavio i fotografiju koja vrlo dobro prikazuje taj problem i na kojoj se vidi kako sateliti zaklanjaju komet NEOWISE. Ovo je samo posljednji u nizu problema kojeg su sateliti izazvali od kad je lansirano prvih 60 jedinica.

“Osobno mislim da ako ništa ne poduzmemo, ovo će biti kraj astronomije kakvu znamo s površine Zemlje”, rekao je López, a prenosi Gizmodo.

Megakonstelacija Starlink satelita je ozbiljna stvar, što je i razumljivo ako se uzme u obzir da oko Zemlje trenutno kruži preko dvije tisuće satelita, te da je čovječanstvo u svemir od prve svemirske misije poslalo samo devet tisuća letjelica. Ukupan broj Starlink satelita bi u konačnici mogao premašiti ukupnu cifru svih drugih satelita i letjelica koje su lansirane u Zemljinu orbitu.