Svemir

SpaceX Starlink će pri sljedećem lansiranju u orbitu poslati i tri satelita tvrtke Planet

Tri satelita tvrtke Planet, trebala bi se naći među novih 60 Starlink jedinica.

Foto: SpaceX

Satelitska tvrtka Planet planira iskoristiti “vožnju” do svemira i na željenu lokaciju stići uz pomoć Falcon 9 rakete i tvrtke SpaceX.

Tri satelita tvrtke Planet, trebala bi se naći među novih 60 Starlink jedinica. Tim potezom će tvrtka Planet postati prva koja će iskoristiti novu uslugu koju nudi SpaceX. U pitanju je “dijeljenje prijevoza” do svemira, zahvaljujući kojem će se Planet sateliti naći u već formiranoj SkySat konstelaciji u nižoj Zemljinoj orbiti. U sustavu je trenutno 15 letjelica koje nisu veće od prosječne mašine za pranje rublja i služe za fotografiranje Zemlje. Konstelacija bi uskoro trebala dobiti još šest novih satelita, od kojih prva tri kreću sa sljedećom Starlink serijom, a preostala tri sa sljedećom nakon te koja bi trebala poletjeti u srpnju, piše The Verge.

Foto: Planet

Međutim, ovo ipak nije prvi put da SkySats sateliti do željene lokacije idu uz pomoć Falcon 9 rakete, s obzirom na to da je u prosincu 2018. godine sedam satelita do niže orbite stiglo upravo tako. U pitanju je bila takozvana “SSO-A misija”, u okviru koje je u svemir poslano 64 satelita i to uz pomoć samo jedne rakete. Za to lansiranje je bilo odgovorna tvrtka Spaceflight, a SpaceX sad direktno surađuje s manjim satelitskim tvrtkama, što je dio novog programa koji je najavljen u 2019. godini.