Evolucija

Stalna ljudska evolucija mogla bi objasniti porast broja određenih poremećaja

Suptilni, ali stalni pritisci ljudske evolucije mogli bi objasniti prividan rast poremećaja kao što su autizam, autoimune bolesti i reproduktivni tumori, pišu znanstvenici u Proceedings of the National Academy of Sciences.

Određene prilagodbe koje su ljudima ranije donosile beneficije mogu sada pomoći takvim bolestima da odolijevaju unatoč – ili možda zbog – napretka moderne medicine i kulture.

Istraživači kroz svoj rad sugeriraju sljedeće:

•    Autizam i shizofrenija mogu biti povezani sa prekomjernim izražavanjem majčinskih ili očevih gena ili utjecaja.
•    Majčinski i očinski geni mogu krenuti u suptilnu povuci-potegni borbu u ranom djetinstvu i tako utjecati na razvoj djeteta.
•    Ljudi su možda osjetljiviji na alergije, astmu i autoimune bolesti zbog povećane higijene u kojoj živimo, zbog koje je naš imunološki sustav postao preosjetljiv.
•    Prirodna selekcija i dalje utječe na našu biologiju, bez obzira na napretke u modernim društvima i medicini. Prirodna selekcija favorizira teže žene i smanjuje dob kada žene mogu imati prvo dijete.

U svojim prezentacijama znanstvenici koji su radili na ovom istraživanju pozivaju na integraciju evolucijskih perspektiva u kurikulum medicinskih studija kako bi se pomoglo budućim doktorima da sagledaju zdravstvene probleme i sa stajališta evolucije.

“Trudimo se pronaći načine da educiramo doktore koji će imati širu perspektivu i neće sagledavati ljudsko tijelo kao savršeno dizajniran stroj,” tvrdi jedan od istraživača. “Naša biologija je rezultat mnogih evolucijskih kompromisa, a razumijevanje tih procesa može istinski pomoći doktorima da shvate zašto se razbolijevamo i što treba napraviti kako bi ozdravili.”

Prethodni radovi na polju evolucijske medicine pomogli su objasniti zašto bolesti dominiraju i zašto ih je teško spriječiti – zato što prirodna selekcija favorizira reprodukciju nad zdravljem, biologija evoluira sporije od kulture, a patogeni evoluiraju brže od ljudi.

Više u Evolucija