Bakterije i virusi

Štiti li nikotin od koronavirusa?

Nova znanstvena studija sugerira da supstanca u duhanu može smanjiti rizik od dobivanja koronavirusa. Francuski istraživači planiraju testirati nikotinske flastere na pacijentima s koronavirusom i zdravstvenim radnicima.

Naime, nova istraživanja u Francuskoj sugeriraju kako nikotin može spriječiti da virus dospije do stanica tijela te spriječiti njegovo širenje. Nikotin također može smanjiti prekomjernu reakciju imunološkog sustava tijela, koja je pronađena u najtežim slučajevima zaraze Covid-19.

Međutim, istraživači strogo naglašavaju da ne potiču stanovništvo na pušenje, jer ono donosi rizik od drugih bolesti i ubija 50 posto onih koji konzumiraju cigarete.

Iako nikotin može zaštititi pušače od koronavirusa, pušači koji se zaraze često razvijaju ozbiljnije simptome zbog toksičnog utjecaja duhanskog dima na pluća.

Tim u francuskoj bolnici Pitié-Salpêtrière ispitivao je 480 pacijenata koji su bili pozitivni na koronavirus, a od kojih je 350 njih hospitalizirano, dok je ostatak s manje ozbiljnim simptomima pušten kući, piše The Guardian.

Utvrđeno je da je od onih koji su primljeni u bolnicu, a čija je srednja dob 65 godina, samo njih 4,4 posto redovno pušilo. Među onima koji su pušteni kući, sa srednjom dobi od 44 godine, pušilo je 5,3 posto.

Uzimajući u obzir dob i spol oboljelih, istraživači su otkrili da je broj pušača bio znatno manji nego kod populacije koja ne puši. Poznati francuski neurobiolog Jean-Pierre Changeux, koji je pregledao studiju, sugerirao je da nikotin može spriječiti virus da dospije do stanica u tijelu i spriječiti njegovo širenje.

Rezultati potvrđuju kinesku studiju objavljenu krajem ožujka u New England Journal of Medicine, koja sugerira da samo 12,6 posto od 1.000 zaraženih virusom čine pušači, dok je broj pušača u Kini oko 28 posto.

“Naša studija presjeka snažno sugerira da je manje vjerojatno da će osobe koje puše svaki dan razviti simptomatsku ili tešku infekciju Sars-CoV-2 u usporedbi s općom populacijom”, napisali su autori istraživanja.