Connect with us

Znanost

Psihologija

Studija pokazuje da se poželjni predmeti doživljavaju kao bliži

Mi pretpostavljamo da stvari vidimo onakvima kakve one stvarno jesu. Ali prema novom izvješću u časopisu Psychological Science, glasilu udruženja za psihološke znanosti, stvarnost se ponekad razlikuje od naših prosudbi

Doživljaj stvarnosti je pod snažnim utjecajem naših želja. Psiholozi Emily Balcetis sa sveučilišta New York i David Dunning sa sveučilišta Cornell prikazuju rezultate svojih istraživanja o utjecaju naše želje na percepciju stvarnosti.

U prvom pokusu ispitanicima je zadano da procijene udaljenost boce s vodom od mjesta na kojem su sjedili. Ispitanici su razvrstani u dvije skupine. Jednoj skupini je bilo dozvoljeno piti vodu prije ispitivanja. Druga skupina je bila ponuđena slanim perecima, ali nakon jela nije smjela piti vodu. Dvije skupine su tada procjenjivale udaljenosti boce s vodom. Njihove prosudbe se nisu podudarale. Žedni dragovoljci su doživljavali bocu s vodom bližom nego oni koji nisu bili žedni.

U drugom pokusu ispitanici su dobili zadaću pogoditi novčani bon u iznosu od 25 dolara ili onaj bezvrijedan od 0 dolara. Bonovi su bili na podu, gađalo se pločicom, a dobitak se postizao kada bi pločica pala na bon. Zanimljivo, dragovoljci su zabacivali predmet mnogo dalje kada su gađali bon bez dobitka, te bliže kada su gađali nagradu od 25 dolara. To znači da su udaljenost do nagrade doživljavali kraćom od one stvarne, dok su udaljenost do bezvrijednog bona ocjenjivali većom.

I ovaj put je na prosudbu utjecala želja za dobitkom. Ovi rezultati upućuju da naše želje “približavaju” poželjne predmete. Autori sugeriraju da nam neobjektivna prosudba stvarnosti u životu koristi, jer potiče i ohrabruje naša nastojanja da ustrajemo do osvajanja željenog cilja. Drugim riječima, kada nam se cilj čini bližim lakše ćemo uložiti dodatni napor potreban da stignemo do njega.

Izvor: esciencenews.com

Life is a sexually transmitted disease and there is a 100% mortality rate.

Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Psihologija

Popularno

Advertisement

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh