Connect with us

Znanost

Inženjerstvo

Superautomobilom do novog brzinskog rekorda

Inženjeri koji rade na konstrukciji najbržeg automobila na svijetu, smatraju kako su uspješno riješili problem zadržavanja vozila čvrsto na zemlji. Bloodhound SSC konstruira se sa svrhom rušenja svjetskoga brzinskog rekorda na kopnu. Kako bi postigao svoj cilj, Bloodhound mora postići brzinu veću od 1000 milja na sat (1610 km/h).

Rani testovi aerodinamike pokazali su kako se na zadnjem dijelu automobila stvarala opasna razina uzgona, koja je prijetila da će cijelo vozilo podići u zrak. Nakon izmjena u dizajnu, tim stručnjaka je postigao stabilnu konfiguraciju. Rješenje ovog problema pokrenulo je projekt s mrtve točke budući da sada inženjeri mogu prijeći na druga područja kojima treba dodatna provjera.

“Pri brzini od 1,3 maha nalazimo se blizu 0 uzgona, što nam je i bio jedan od glavnih ciljeva”, izjavio je tehnički direktor projekta John Piper. “Da bismo došli do ove točke razvoja, morali smo savladati neke vrlo velike probleme. Imali smo potisak od 12 tona u jednom trenutku. Kada uzmete u obzir da automobil teži maksimalno šest, shvaćate da je riječ o potisku koji može podignuti cijelo vozilo u zrak. Trenutno smo vrlo blizu finalne konstrukcije vanjske aerodinamike, što nam omogućava da se posvetimo konstruiranju drugih bitnih dijelova”, navodi Piper.

Isprobavajući različite pozicije elemenata zadnjeg dijela automobila, razvojni tim je pronašao najbolji način kako kontrolirati udarni val koji prolazi ispod i oko vozila kada postigne nadzvučnu brzinu. Rješenje aerodinamičnog problema predstavlja prekretnicu u razvoju Bloodhounda. Veliku pomoć pružio je Intel koji je ujedno i glavni sponzor projekta. Snažna računala koristila su se za ispitivanje modela pomoću simulacija. Prije uporabe Intelovih računala, razvojni tim je napravio 11 različitih dizajna u 18 mjeseci. Posljednji u nizu modela rezultat je uporabe računala koja su u samo osam tjedana uspjela ispitati 55 konfiguracija.

Kako bi uspio u svojem naumu. Bloodhound mora potući rekord od 763 milje na sat (1228 km/h). Aktualni rekord postavljen je 1997. a drži ga Trust SuperSonic Car. Bloodhound će biti pogonjen kombinacijom rakete i mlaznog motora borbenog zrakoplova Eurofighter Typhoon. Na novom rušenju svjetskog rekorda radi i troje ljudi koji su sudjelovali u postavljanju aktualnog. Riječ je o vozaču Andyu Greenu koji je inače zapovjednik ratnog zrakoplovstva, voditelju projekta Richardu Nobleu i glavnom inženjeru za aerodinamiku Ronu Ayresu.

Napad na svjetski rekord planira se za kraj 2011., a za pistu će poslužiti isušeno jezero na sjeveru Južne Afrike, poznato kao Hakskeen Pan. Unatoč važnom pomaku, aerodinamika na Bloodhoundu ipak nije potpuno dovršena. Potrebne su daljnje preinake na usisu hladnoga zraka za hlađenje mlaznoga motora, krilcima koji kontroliraju uzgon, zračnim kočnicama (sustavu koji služi za zaustavljanje automobila) te na zadnjem spojleru. Unatoč tome, finalizirana vanjska linija znači da se razvojni tim može usredotočiti na šasiju, podvozje te ostale elemente koji idu u unutrašnjost vozila.

Rad na kotačima automobila također dobro napreduje. Riječ je o posebno konstruiranim kotačima koji će morati izdržati nevjerojatne sile dok vozilo juri po suhome koritu jezera. Aluminijski diskovi promjera 900 mm i debljine od 120 mm, okretati će se brzinom od 10.300 okretaja u minuti. Radijalna akceleracija na rubu kotača iznositi će 50.000 grama. Riječ je o uvjetima pri kojima se kovina od kojih su kotači napravljeni rasteže. Tvrtka Lockheed Martin je zadužena za njihovu izradu, a ubrzo namjeravaju i testirati dizajn kotača. Test uključuje bombardiranje rastegnutog aluminija (kakav će vjerojatno biti u zadanim uvjetima) sa zemljom iz korita koristeći zračni top. “Komadić zemlje koji leti brzinom od 1,4 maha brži je od metka, tako da trebamo pripaziti na prenaprezanje materijala”, izjavio je Piper.

Piper najavljuje kako će završni model automobila biti idejno dovršen do kolovoza ili rujna 2010. Nakon toga slijedi pet ili šest mjeseci preciznog crtanja kako bi se čim lakše pristupilo izradi komponenti. Razvojni tim se nada kako će automobil biti izrađen do druge polovice 2011. kako bi se moglo početi sa testiranjima.

Izvor: BBC

Life is a sexually transmitted disease and there is a 100% mortality rate.

Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Inženjerstvo

Popularno

Advertisement

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh