Planete i mjeseci

Svemirska agencija NASA objavila novu fotografiju Saturna

NASA-in Hubble Space teleskop snimio je početkom srpnja novu, izuzetno bistru sliku Saturna.

Foto: NASA

Ono što Saturn već na prvi pogled razlikuje od drugih planeta su njegovi prstenovi, najveći i najsjajniji u našem Sunčevom sustavu. Prostiru se na 280 tisuća kilometara od samog planeta, te su široki toliko da na njih može stati šest planeta velikih kao Zemlja. Ipak, čini se da Saturn neće zauvijek tako izgledati, s obzirom na to da su znanstvenici još 2018. godine došli do zaključka da gubi svoje prstenove.

Tim stručnjaka došao je do zaključka da planet ostaje bez svojih prstenova brže nego što se ranije mislilo. Saturnovi prstenovi se sastoje od čvrstih materijala koji se polako dezintegriraju i od komada leda. Materijal se na planet spušta u obliku kiše, a samo u jednoj sekundi padne oko 10 tisuća kilograma materijala iz prstenova. Na raspadanje materijala najviše utječe Sunčevo UV zračenje i sudari s manjim meteorima. Kad se dogodi sudar, komadi leda se pretvaraju u tekućinu, na koju potom djeluje magnetno polje Saturna, pa tako stvorena materija pada na planet i sagorijeva u njegovoj atmosferi.

NASA-in Hubble Space teleskop snimio je početkom srpnja novu, izuzetno bistru sliku Saturna, a svemirska agencija je u četvrtak objavila sliku planeta, piše Mashable.

Osim veličanstvenog prizora Saturna, ova fotografija će pomoći sačuvati prstenove u arhivi. Procjenjuje se da će Saturnovi prstenovi nestati u sljedećih 100 milijuna godina.