Connect with us

Znanost

Društvene znanosti

Sviđa li vam se ova stranica?


Ako je vjerovati nekim ranijim istraživanjima, procjenu o tome sviđa li vam se stranica Znanost.com, donijeli ste za manje od 50 milisekundi. Doslovno, onoliko koliko je trajao treptaj oka. O kvaliteti neke web-stranice korisnici prosuđuju u vrlo kratkom razdoblju, pokazalo je istraživanje.

Znanstvenici su otkrili da mozak donosi odluku za samo dvadesetinu sekunde gledanja neke web-stranice. Iznenađenje je tim veće jer se dosad vjerovalo da je potrebno 10 puta više vremena da bi se formirao neki sud. Istraživanje, objavljeno u znanstvenom časopisu Behaviour and Information Technology, ističe da prvi dojmovi imaju vrlo dugotrajni utjecaj.

A radi se o sljedećem. Kanadski tim znanstvenika pokazao je skupini volontera nekoliko web-stranica. To je pokazivanje trajalo samo 50 milisekundi. Volonteri su potom morali ocijeniti svaki web-site u terminima estetske privlačnosti koju su osjetili dok su ga gledali. Znanstvenici su otkrili da su ti brzo formirani zaključci usko povezani s mišljenjem o web-stranicama koje je dano znatno kasnije od prvotnog ispitivanja.

Gitte Lindgaard sa sveučilišta Carleton iz Ottawe u Kanadi i voditeljica ovog istraživanja iznenadila se rezultatima istraživanja. “Moje kolege su vjerovale da je zaista nemoguće vidjeti bilo što za manje od 500 milisekundi”, rekla je ona za web-site Nature, koji je izvijestio o istraživanju. Naime, prosudbe ispitanika bile su zapravo formirane toliko brzo koliko je njihovo oko bilo u stanju primiti informaciju. Znanstvenici također vjeruju da su ovi prvi, brzo doneseni dojmovi, i posljednji, zbog efekta koji psiholozi nazivaju “halo efekt”.

Ako ljudi vjeruju da web-stranica izgleda dobro, onda će se ova pozitivnost proširiti i na druga područja, kao što je npr. kvaliteta sadržaja koju ta web-stranica donosi. Budući da ljudi vole biti u pravu, oni će i dalje nastaviti posjećivati web-stranicu koja im je na prvi pogled ostavila dobar dojam te će potom nastaviti dalje pristrano potvrđivati da je taj njihov inicijalni stav bio dobar. Svi detalji koje će kasnije zapažati podržavat će to njihovo početno mišljenje.

Budući da web-stranice postaju sve bitnije za biznis, dr. Lindgaard dodaje da bi tvrtke trebale voditi računa o tom otkriću. “Ukoliko prvi dojmovi nisu dobri, posjetitelji će otići s vaše web-stranice prije nego i saznaju da im možete ponuditi više od konkurencije”, upozorila je ona.

Izvor: nature.com 

Reci ljudima da postoji nevidljivi čovjek koji je stvorio svemir i vjerovati će ti, reci im da je boja mokra i morat će taknuti da budu sigurni!

Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Društvene znanosti

Popularno

Advertisement
Advertisement

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh