Bakterije i virusi

Talijanski znanstvenici tvrde da su uspjeli neutralizirati koronavirus kod miševa

Talijanski znanstvenici tvrde da su razvili prvo cjepivo koje može neutralizirati koronavirus u stanicama miševa.

Prilikom testiranja u bolnici Lazzaro Spallanzani u Rimu, specijaliziranoj za zarazne bolesti, znanstvenici su uspjeli omogućiti proizvodnju antitijela u miševima kojima se neutralizira koronavirus.

“Ovo je najnaprednija faza ispitivanja cjepiva koja je razvijena u Italiji. Koliko znamo, prvi smo u svijetu do sada dostigli neutralizaciju koronavirusa cjepivom kod miševa. Očekujemo da će se to dogoditi i kod ljudi”, rekao je Luigi Aurisicchio, izvršni direktor Takisa, tvrtke koja radi na proizvodnji cjepiva.

Aurisicchio dodaje da su miševi nakon samo jednog cijepljenja uspjeli razviti antitijela koja mogu blokirati virus, prenosi Independent.

Talijani krajem ljeta planiraju započeti testiranje njihovog cjepiva na ljudima. Kako kažu, nadaju se da će ovo cjepivo, koje je razvijeno uz inovativnu tehnologiju biti dostupno ljudima širom svijeta.

“Kako bi postigli ovaj cilj, potrebna nam je podrška nacionalnih i međunarodnih institucija i partnera koji nam mogu pomoći ubrzati proces”, rekao je Aurisicchio.

Ovo cjepivo se fokusira na genetski materijal DNK proteina koji koronavirus koristi za ulazak u ljudske stanice. Sljedeći testovi koje će Talijani provoditi imaju za cilj utvrditi koliko dugo traje imunološki odgovor na cjepivo.

Podsjećamo, stručnjaci sa Sveučilišta u Oxfordu prošlog tjedna su rekli da bi prvi rezultati ispitivanja njihovog cjepiva protiv koronavirusa mogli biti spremni već sredinom lipnja.